در خوزستان کار نظارت برکارخانه تولیدی مواد غذایی شدت گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهوازگفت:غذا، ابتدایی‌ترین نیاز انسانی و نقش اساسی آن انکار ناپذیر بوده و همچنین عدم دسترسی بدن به مواد اصلی غذایی باعث ایجاد انواع بیماری‌های جسمی و روانی می‌شود.

حسین برزگر با اشاره به اینکه با پیشرفت دانش، صنعت و تکنولوژی نوین، تغذیه انسان نیز دست خوش تغییراتی شده است، افزود: به همین دلیل روز جهانی غذا که امسال مصادف با هفتادمین سالگرد تأسیس فائو است، شعار «حمایت اجتماعی و کشاورزی شکستن چرخه فقر در مناطق روستایی» توسط این سازمان نامگذاری شده است.

وی گفت: محصولات خوراکی عرضه شده باید مطابق ضوابط و قوانین سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید و دارای پروانه ساخت معتبر باشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهوازعنوان کرد:برنامه‌های این معاونت در روز 25 مهرماه جاری شامل نواختن زنگ سلامت غذا در مدارس اهواز همزمان با سراسر کشور، برگزاری زنگ آموزش با موضوع نواختن زنگ صبحانه سالم و کامل در مدارس ابتدایی با مشارکت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی برای دانش‌آموزان متوسطه دوره اول و دوم است.

برزگر افزود: توزیع بروشورهای آموزشی در مدارس استان خوزستان نیز از دیگر برنامه این معاونت در روز جهانی غذا پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.