برنامه «هنرنامه» با حضور چند منتقد به اطلاع‌رسانی و نقد هنرهای تجسمی و بررسی کتاب‌های جدید در این زمینه می‌پردازد.

محمد علی بازی تهیه کننده تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه «هنرنامه» گفت: برنامه «هنرنامه» برنامه‌ای از گروه ادب و هنر شبکه 4 است که با حضور چند منتقد به اطلاع‌رسانی و نقد هنرهای تجسمی نقاشی، عکاسی و خوشنویسی می‌پردازیم.

همچنین علاوه بر هنرهای تجسمی فیلم‌های گروه هنر و تجربه را بررسی و  کتاب‌های جدید هنرهای تجسمی را نیز ارائه کرده و با نویسندگان این کتاب‌ها گفتگو خواهیم کرد.

وی در خصوص هدف برنامه مطرح کرد: هدف اصلی برنامه نقد هنرهای تجسمی روز است «هنرنامه» ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن را که در هنر روز جریان دارد، همچنین پوشش هنر ایرانی را در خود جای داده است.

تهیه کننده «هنرنامه» ادامه داد: در سینما هنر و تجربه به دنبال فیلم‌های گیشه‌ای نیستیم بلکه با فیلم‌های مفهومی و دارای مخاطب خاص می‌پردازیم.

وی مطرح کرد: با نزدیک شدن با ماه محرم و صفر نمایشگاه‌ها و گالری‌هایی که به مناسبت این ایام خاص فعالیت می‌کنند را پیگیری می‌کنیم.

محمد علی بازی در خصوص جایگاه هنرهای تجسمی اظهار داشت: در حال حاضر هنر تجسمی با توجه به افزایش دانشگاه‌ها در این زمینه و استعداد جوانان فراگیر شده است و به طبع افزایش تعداد هنرمندان و افراد با استعدادی زیادی را می‌بینیم.

وی ادامه داد: «هنرنامه» می‌تواند به معرفی آثار هنری کمک زیادی کند چرا که در تلویزیون برنامه‌ای که بتواند آثار را نقد و بررسی کند نداشته‌ایم با وجود این برنامه‌ها خود هنرمندان نقطه ضعف‌های خود را شناخته و می‌تواند چشم‌اندازی برای بقیه هنرمندان جوان باشد.

محمد علی‌ بازی خاطرنشان کرد: از ابتدا قرار بود در گروه هنر و ادب شبکه 4 استانداردهایی را تعیین کنیم که ترکیبی از نمایشگاه‌ها و گالری‌های معتبر از هنرمندانی که سال‌ها شناخته‌ شده‌اند و همچنین جوانان که استعداد دارند در برنامه باشند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار