دولت هند نشان داده است می‌توان با کاستن هزینه‌ها، انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکونومیست، دولت هند نشان داد همزمان با کاستن هزینه‌ها می‌توان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش داد. در حال حاضر، هند چهارمین تولید کننده گازهای گلخانه‌ای در جهان است. براساس آمارها، اگر هند اقدامی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای خود انجام ندهد، در سال 2030 به بزرگترین منتشر کننده گازهای گلخانه‌ای جهان تبدیل خواهد شد. 

دولت هند وعده داده است به ازای افزایش هر واحد تولید ناخالص داخلی خود، حجم انتشار دی اکسید کربن را کاهش دهد. با این وجود، فقدان تمایل کشور هند برای کاهش گازهای گلخانه‌ای منطقی است. هند تنها به دلیل جمعیت زیاد، چهارمین تولید کننده گازهای گلخانه‌ای است. یک شهروند هندی به اندازه یک دهم یک شهروند آمریکایی گاز گلخانه‌ای تولید می‌کند؛ زیرا هندی‌ها بسیار فقیرند. با افزایش ثروت، شهروندان از خودروی بیشتری استفاده می‌کنند، خانه‌های بیشتری می‌سازند و از انرژی الکتریسیته مضاعفی استفاده می‌کنند.

با این وجود، هند دلایل کافی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دارد. آلودگی هوا یکی از عوامل مهم مرگ و میر در هندوستان است. صدها میلیون نفر در روستاهای هند برای پخت و پز و گرمایش از سوزاندن چوب و مدفوع گاو استفاده می‌کنند. همین امر آلودگی در این کشور را تشدید کرده است. در حال حاضر، هوای دهلی از هوای پکن هم آلوده‌تر است. 

اکونومیست در ادامه می‌نویسد: اما هند چگونه با ثروتمندتر شدن می‌تواند از حجم گازهای گلخانه‌ای بکاهد؟ در پاسخ باید گفت این کشور با اتخاذ سیاست‌های متناسب می‌تواند این امر را محقق کند. حمل و نقل ریلی هند بسیار فرسوده است. این کشور با بهینه‌سازی حمل و نقل ریلی، می‌تواند آلودگی هوا را کاهش دهد. همچنین دولت هند در حال تجهیز میلیون‌ها روستا به ژنراتورهای بادی و خورشیدی است. این اقدامات، افراد فقیر روستاها را به استفاده از انرژی ارزان به جای سوزاندن چوب و مدفوع گاو تشویق می‌کند و باعث ارتقای سلامت عمومی با کاهش آلودگی هوا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار