خانه هنرمندان با آمدن ماه محرم نقاشی‌های هنرمندی را با عنوان «آسمان حسین» به نمایش می‌گذارد.

مهرداد ذوالنور مسئول نگارخانه‌های خانه هنرمندان در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایشگاه مناسبتی که برای ماه محرم در این خانه برگزار می‌شود، گفت: خانه هنرمندان از جمعه با نمایشگاه نقاشی‌های عاشورایی با عنوان «آسمان حسین» میزبان هنردوستان می‌شود.

وی افزود: عبدالحمید قدیریان هنرمند این مجموعه است که آثار خود را حول محرم و عاشورا به نمایش می‌گذارد و در واقع با کارهای خود به نوعی به جایگاه واقعه کربلا اشاره دارد.

ذوالنور تصریح کرد: در نمایشگاه «آسمان حسین» 14 اثر که با رنگ روغن کار شده‌اند، وجود دارد و این نمایشگاه از 24 مهر تا سی ام این ماه برقرار خواهد بود و قدیریان در واقع با نگاه و اشاره به جمله «هیچ ندیدم جز زیبایی» به خلق این کار‌ها پرداخته است.

خود این هنرمند در خصوص این نمایشگاه و آثار آن اعتقاد خود را این طور عنوان کرده است: قرن‌هاست در فهم واقعه کربلا علما، محققین، بزرگان، هنرمندان و... سخن گفته‌اند، قلم زده‌اند و تفسیر‌ها نوشته‌اند، ولی همچنان پیش نگاه متعجب و حیرت زده آنها، روز به روز عاشورا پر رنگ‌تر از قبل جلوه می‌کند و تأثیر خود را بر عالمیان می‌گذارد.

وی ادامه داد: برای درک عاشورا باید در طول تاریخ از خلقت تا قیامت را طی کرد و عالم را از بالاترین مکان تا نازل‌ترین آن پیمود، شاید که رمز احیاگری حسین و کاروانش را یافت، اصل حقیقت در آسمان‌ها رقم خورده است، پس رو به آسمان کنیم تا اسرار عاشورا بر ما عیان شود.

این مسئول در پایان با اشاره به سوابق قدیریان خاطرنشان کرد: این هنرمند تاکنون بیش از 45 نمایشگاه انفرادی و گروهی را برگزار کرده و مدیر هنری فیلم «محمد رسول الله» نیز بوده است، نمایشگاه نقاشی‌های او نیز در نگارخانه زمستان خانه هنرمندان همه روزه تا پایان مهرماه از ساعت 13 تا 20 برقرار خواهد بود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار