خوش‌ گذرانی و نشست‌ و‌ برخاست با دوستانی که ممکن است به فرد سوء‌نظر داشته باشند، خطر ورود به اعتیاد را افزایش می دهد.

امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تنها یک عامل ورود به اعتیاد نقش ندارد اظهار کرد: عواملی متعددی در ورود افراد به اعتیاد دارنند که خوش‌گذرانی، شب‌نشینی و بی‌احتیاطی در انتخاب دوست از جمله علت‌های مهم و قابل بررسی در این خصوص است.


وی تصریح کرد: امروزه حتی افراد تحصیلکرده نیز به دام چنین دوستانی گرفتار می‌شوند و با معاشرت با فرد معتاد و حضور در مجالس‌ غیراخلاقی،‌ با دامی که آنان پهن می‌کنند، به چاه می‌افتند.

این جامعه‌شناس ادامه داد: اختلافات خانوادگی و سرزنش‌های مکرر فرزند،عدم دوستی اعضای خانواده، بی‌سوادی و نادانی،فقدان احساس مسئولیت و داشتن پول و امکانات رفاهی بیش از اندازه، عواملی هستند که زمینه ورود نوجوانان و جوانان رابه اعتیاد تشدید می‌کنند، چرا که فرد برای دستیابی به کمی آرامش علاقمند است در محیطی پا بگذارد که ظاهری شیرین و به دور از تلخی‌ها داشته باشد.

قرایی مقدم در پایان گفت: افراد باید بتوانند که گاهی بهترین دوستان بدترین دشمنان هستند و باید در زمان معاشرت با آنان بسیار آگاهانه و با شناخت افراد پیرامون اقدام به دوستی کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار