مجوز نشر کتاب «سنگ قبر» به قلم پوریا تابان توسط اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پوریا تابان نویسنده کتاب «سنگ قبر» با اعلام خبر صدور مجوز چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کتاب «سنگ قبر» گفت: این کتاب بدون هیچ حذف و اضافه‌ای موفق به اخذ مجوز چاپ و نشر شده و من از این بابت تشکر ویژه‌ای از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس جمهور می‌کنم. در دولت تدبیر و امید خیلی از اعمال سلیقه‌های رایج در بخش ممیزی کتاب را حذف کرده‌اند.

وی با ابراز خوشحالی نسبت به این که کتابش بدون هیچ سفارشی مجوز گرفته، افزود: این نشانه توجه ویژه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مطالعه مردم، فرهنگ‌سازی صحیح و حمایت از کتاب و کتاب‌خوانی است.

این خبرنگار با سابقه عرصه‌های سینما و ورزش کشورمان اظهار داشت: خوشحالم که کتاب «سنگ قبر» بعد از ده سال به نتیجه می‌رسد.

تابان ادامه داد: کتاب «سنگ قبر» در روز‌های پس از ماه محرم با حضور هنرمندان رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: هنرمندانی در نگارش این کتاب به من کمک کرده‌اند و به چهار سؤال به مضامین نظرتان در مورد مرگ چیست، از مرگ می‌ترسید یا نه، دوست دارید چه طوری بمیرید، و روی سنگ قبرتان چه خواهید نوشت پاسخ داده‌اند که خوشبختانه در حال حاضر تمامی آن‌ها زنده هستند.

این مجری برنامه‌های اجتماعی و ورزشی، افزود: خیلی خوشحالم که اساتیدی چون داود رشیدی و جمشید مشایخی زنده هستند و «کتاب سنگ» قبر را خواهند دید.

تابان با ابراز خوشحالی نسبت به غلبه رضا ایرانمنش و رضا داودنژاد بر بیماری‌هایشان گفت: خوشحالم که اساتیدی چون پرویز پرستویی در این کتاب حضور دارند.

وی ادامه داد: خوشحالم که هوشنگ گلمکانی و سیف‌الله صمدیان به کتاب «سنگ قبر» توجه کرده‌اند و محمدرضا فروتن نیز در چاپ آن من را حمایت کرده است.

نویسنده کتاب «سنگ قبر» اظهار داشت: خوشحالم که محمد‌رضا دوست محمدی طرح جلد این کتاب را به ثمر رساند و بزرگان بسیاری که نامشان برای مردم و طرفدارانشان سلبریتی‌هاست در کتاب «سنگ قبر» در کنارم هستند.

تابان افزود: نام این 156 نفر بر روی جلد این کتاب نقش بسته و این وظیفه من را برای ارائه‌اش به بهترین و نفیس‌ترین شکل ممکن دو چندان می‌کند.

وی تصریح کرد: کتابی را با کمک نشر رهی در مراسم رونمایی ارائه می‌کنم که گوشه‌ای از شأن والای هنرمندان کشورم را حفظ می‌کند.

تابان ادامه داد: از کیومرث پوراحمد، رضا کیانیان، حمید فرخ‌نژاد، عادل فردوسی‌پور، محسن تنابنده، گوهر خیراندیش، آزاده صمدی، نسرین مقانلو و هنگامه قاضیانی که در آخرین لحظات به سرانجام رسیدن کتاب، صفحات آن را غنی‌تر کردند ممنونم.

وی گفـت: 156 هنرمندی که در این کتاب برایم از مرگ حرف زدند برای من تمام حرمت چشم‌هایم هستند و بس.

تابان خاطرنشان کرد: محمدرضا دوست محمدی به عنوان طراح جلد، شایا شهوق به عنوان طراح داخلی، الهام معینی جزنی به عنوان ویراستار، بهاره افشاری به عنوان مشاور هنری نویسنده و اصغر شریف کاظمی که حامیم بودند، تشکر می‌کنم.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار