همدان؛

جلوی آلودگی زیست محیطی زه تابی های و دباغی های همدان گرفته می شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: جلوی آلودگی واحدهای زهتابی و دباغی ها ی همدان از طریق کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بهاره نوری صفا با بیان اینکه تا کنون اخطاریه های قانونی زیادی برای واحدهای زهتابی  صادر شده و پیگیری های حقوقی و قضایی از سوی  اداره کل حفاظت محیط زیست برای کاهش آلودگی های انها صورت گرفته است افزود:  تاکنون اقدامی در راستای رفع مشکلات ایجاد آلودگی  این واحد ها  انجام نشده است و این موضوع باعث شده این موضوع از طرف اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان برای بررسی و پیگیری به دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اعلام شود و در دستور کار کارگروه قرار گیرد.

وی ادامه داد: فعالیت واحدهای مزبور به دلیل تخلیه پساب بسیار آلوده و پسماند و فضولات دامی موجبات آلودگی شدید آب و خاک را فراهم آورده و با  آلوده کردن هوای منطقه بر اثر انتشار بوی نامطبوع در محیط، آزار و اذیت و شکایت ساکنان روستاهای اطراف را در پی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری و حمایت های مسوولین ذیربط بویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز اتاق اصناف همدان و با همت مسوولین واحدهای زهتابی و دباغی، به زودی گامهای عملی موثر و نتیجه بخشی در راستای رفع آلودگی های زیست محیطی منطقه مورد نظر برداشته شود.

واحدهای زهتابی  و دباغی  تا  پایان  دهه 70 در همدان تنها 20 واحد زهتابی و دباغی در محله دباغخانه سرگذر، جاده مزدقینه، ابتدای جاده تهران و  ابتدای جاده کرمانشاه  بودند که فعالیت آنها به دلیل تخلیه فاضلاب و زباله در محیط و انتشار بوی تعفن شدید، همواره شکایت شهروندان را درپی داشت.

بر اساس پیگیری های صورت گرفته از سوی اداره حفاظت محیط زیست و اخطاریه های متعدد صادر شده برای زهتابی ها و پیگیری های حقوقی و قضایی، واحدهای داخل شهر تعطیل و پلمپ شده و از سال 1378 به تدریج به سایت جدید واقع در در کیلومتر 15 جاده همدان-ملایر  در نزدیکی  روستای مرادبلاغی منتقل شدند.

انتهای پیام/ش


برچسب ها: همدان ، زیست ، محیط ، دباغی ، آلوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.