کارشناس محیط زیست نیروگاه شهیدمحمدمنتظری اصفهان گفت: بابهره برداری ازتصفیه خانه پساب فاضلاب این نیروگاه،ازهدر رفت 2 میلیون و 500 هزارمترمکعب آب درسال جلوگیری خواهدشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ محمد جعفر صالحی راد با بیان اینکه طرح استفاده از پساب فاضلاب برای مصرف صنعتی نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، گفت: قرارداد خرید حق انشعاب پساب فاضلاب شاهین شهر از یکسال پیش با اداره آبفا استان منعقد شد. 

وی افزود: طرح خط انتقال پساب فاضلاب شاهین شهر به این نیروگاه در حال اجراست و مطالعات احداث تصفیه خانه پساب نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان نیز انجام شده و در این راستا اقدامات اولیه درحال انجام است. 

کارشناس محیط زیست نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان با اشاره به اینکه تعدادی از تجهیزات مورد نیاز تصفیه خانه پساب این نیروگاه باید از خارج از کشور تامین شود، ابراز امیدواری کرد: این طرح در یکسال آینده به بهره برداری برسد.

وی میزان مصرف آب صنعتی مورد نیاز نیروگاه شهید بهشتی اصفهان را سالانه 2 میلیون و 500 هزار متر مکعب برآورد کرد و گفت: با بهره برادری از این تصفیه خانه سالانه از هدر رفت 2 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب شرب اصفهان جلوگیری می شود. 

صالحی راد بااشاره به رویکرد جدید مدیران صنعت و آبفا کشور برای استفاده از پساب فاضلاب برای مصارف صنعتی کشور اظهارکرد: خوشبختانه در این راستا در استان اصفهان گام های اساسی برداشته شده است و در این خصوص طرح هایی در مجتمع فولاد مبارکه، پالایشگاه و نیروگاه شهید منتظری اصفهان در حال اجراست

وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت مسئولان، این طرح ها هرچه سریع تر به بهره برداری برسد و مشکلات کمبود آب بویژه در اصفهان کاهش یابد.

اصفهان به عنوان یکی از استان های صنعتی کشور با مشکل کمبود آب مواجه است و یکی از راهبردهای مدیریت استان برای حل این مشکل، استفاده از پساب فاضلاب برای مصارف صنعتی است.

نیروگاه شهید منتظری اصفهان دارای هشت واحد ۲۰۰ مگاواتی به ظرفیت تولید ۱۶۰۰ مگاوات در ساعت استاین نیروگاه سال 1357 احداث و در سال 90 به بخش خصوصی واگذار شد. 



انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.