مدیر ارشد مهندسی کارخانه ذوب آهن اصفهان گفت:طرح زیست محیطی انتقال پساب زرین شهر و استفاده از آن برای آبیاری فضای سبز و درختان غیرمثمر توسط ذوب آهن اصفهان به پایان رسید .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان محمد نصر با اشاره به الزام های سازمان حفاظت محیط زیست و شورای حفاظت کیفی رودخانه زاینده رود و جلساتی که در سالهای 90- 89 با حضور مدیرعامل وقت ذوب آهن برگزار شد گفت : شرکت ذوب آهن اصفهان متعهد شد پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب زرین شهر را که به بستر رودخانه می ریخت را برای آبیاری فضای سبز و درختان غیرمثمر در اراضی تحت تملک خود مورد استفاده قرار دهد

وی با بیان اینکه مطالعات مربوط به انتقال 60 لیتر بر ثانیه از این پساب به ذوب آهن و بهبود شبکه انتقال پساب به فضای سبز در دستور کار قرار گرفت افزود : قراردادهای مربوط به انتقال این میزان پساب با شرکت آب منطقه ای اصفهان بسته شد و مهندسی پروژه توسط شرکت مشاور انجام شد.

نصر بیان کرد: پس از انجام فرآیند مناقصه به روش PC ( تأمین و ساخت )شرکت پیمانکار مجری پروژه انتخاب شد و از 17 اردیبهشت ماه سال گذشته شروع به کار کرد.


مدیر ارشد مهندسی کارخانه ذوب آهن اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در این طرح اظهار کرد : اکنون کلیه خطوط انتقال و پمپ خانه ها آماده بهره برداری و جریان پساب به لاگون های ذوب آهن نیز برقرار شده است.


نصر هزینه سرمایه گذاری این طرح را 75 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: هزینه سالانه تعمیر و نگهداری و سایر هزینه های جاری از جمله آب بهای سالانه برای 60 لیتر بر ثانیه پساب، گاز کلر به میزان 70تُن در سال و نیروی انسانی اپراتوری در حدود 2 میلیارد ریال و انرژی سالانه در حدود 2 گیگاوات ساعت است.

مدیر ارشد مهندسی کارخانه ذوب آهن اصفهان، حجم عملیات اجرایی پروژه را نیز شامل 26 هزار متر مکعب خاکبرداری، 2 هزار و 500 مترمکعب بتن ریزی ، 150 تن اسکلت فلزی، 485 مترمکعب آجرچینی، 13کیلومتر لوله گذاری و 290 تن آرماتوربندی عنوان کرد

انتهای پیام/ت
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.