فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: فردي كه با فروش غير قانوني زميني به مبلغ 35 ميليارد ريال از پنج نفر كلاهبرداري كرده بود در عمليات كارآگاهان پليس آگاهي اين فرماندهي شناسايي و دستگير شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ سردار" عبدالرضا آقاخاني" با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي شكايت پنج نفر به پليس آگاهي استان اصفهان مبني بر اينكه فردي خود را به عنوان مالك زميني در يكي از شهرك هاي صنعتي معرفي و اين زمين را به هر پنج نفر آنها فروخته است، موضوع به صورت ويژه توسط كارآگاهان اين پليس پيگيري شد.

وي افزود: در بررسي ها و تحقيقات صورت گرفته مشخص شد، زمين فروخته شده متعلق به فرد فروشنده نبوده و وي به صورت غير قانوني اقدام به فروش آن كرده است.

اين مقام مسئول مساحت زمين معامله شده را حدود 10 هزار مترمربع عنوان كرد و گفت: اين كلاهبردار حرفه اي با معرفي خود به عنوان فردي صاحب نفوذ و متشخص و با چرب زباني و دادن وعده هايواهي از جمله اينكه سند ملك در اداره ثبت است و پس از قولنامه آن را ارائه مي كنم و ... توانسته بود بدون ارائه هرگونه سند يا مدركي ملك مذكور را به صورت قولنامه اي به مبلغ 35 ميليارد ريال به فروش برساند.

سردار آقاخاني عنوان داشت: سرانجام با اقدامات تخصصي و ويژه كارآگاهان مخفيگاه اين فرد شياد شناسايي و در عملياتي ويژه دستگير و علي رغم اينكه منكر هرگونه جرم و بزهي بود اما هنگام مواجهه با مدارك و مستندات و ادله جرم به كلاهبرداري صورت گرفته اعتراف كرد.

 فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه طمع مالباختگان گاهي اوقات باعث مي شود تا به راحتي در دام افراد شياد و كلاهبردار بيافتند گفت: افراد كلاهبردار براي جلب اعتماد طعمه هايشان خود را افرادي متشخص و صاحب نفوذ معرفي مي كنند و از عناوين و سمت هاي متقلبانه استفاده مي كنند كه بايد شهروندان در اين زمينه بيشتر هوشيار باشند و به حرف ها و وعده هاي واهي اين گونه افراد اعتنا نكنند.

اين مقام انتظامي خاطر نشان كرد: توصيه ما به مردم اين است كه قبل از هر گونه خريد ملك يا زميني در مورد آن از مراجع ذي صلاح همچون سازمان ثبت اسناد و املاك استعلام بگيرند و حتماً معاملات خود را در دفترخانه هاي ثبت اسناد داراي مجوز به ثبت برسانند. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.