عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مناطق آزاد کشور علاوه بر قاچاق از مبادی غیر قانونی صنعت چرم را تحت شعاع قرار داده است.

صنعت چرم داخلی تحت تأثیر واردات غیر قانونیسید عنایت الله هاشمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: واردات غیر قانونی صنایع چرم را دچار مشکل کرده است می‌تواند گفت شاید واردات قانونی تنها ۱۰ درصد از واردات قاچاق است.  
 
وی تصریح کرد: با توجه به مناطق آزاد و علاوه بر آن قاچاقی که از مبادی غیر رسمی کشور انجام می‌شود نه تنها چرم بلکه بسیاری از تولیدات دیگر را تحت شعاع قرار داده است و مشکلاتی را ایجاد کرده است.  
 
هاشمی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که وجود دارد این است که قشر وسیعی از استان‌های مرزی کشور از این طریق ارتزاق می‌کنند که برخورد با آن‌ها مشکلات اجتماعی زیادی را در پی دارد.  
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن یاد آور شد: حتی مسئولین و نمایندگان این استان‌ها نیز به دلیل وضعیت اشتغال و ارتزاق آن‌ها در مقام دفاع از استان‌هایشان هستند.  
 
وی با بیان اینکه این مسئله باعث شده است که نتوان با جدیت و قاطعیت با خاطیان برخورد داشت، افزود: قاچاق چرم و کالاهای دیگر معضلی است که امروزه در کشور وجود دارد و متاسفانه تولید کنندگان رسمی و کارآفرینان را تهدید می‌کند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: چرم ، مناطق آزاد ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار