اجرای برنامه های رهنگی و اجتماعی متنوع در پیشگیری از وقوع جرم موثر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل معاونت استانداري و فرمانداري ويژه شهرستان جهرم، در جلسه پیشگیری از وقوع جرم، معاون استاندار با تاکید بر گسترش فعالیت ها و  برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان جهرم گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم باید فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را در سطح شهرستان گسترش دهیم و همچنین حوزه اقتصادی نیز باید به صورت ویژه  فعال شود.

صحرائیان افزود: بخشی از سرمنشا آسیب های اجتماعی، فقر و بیکاری است. هر چقدر برای جوانان برنامه های شاد و مفرح فرهنگی و ورزشی برگزار شود به امنیت شهرستان کمک شایان توجهی شده است.

وی تصریح کرد: تقویت سازمانهای مردم نهاد به عنوان حلقه واسط بین دولت و مردم و استفاده از پتانسیل سمن ها برای توسعه متوازن و پیشرفت همه جانبه از رویکردها و اولویت های دولت تدبیر و امید است.

فرماندار ويژه شهرستان جهرم یادآور شد: اگر تعامل سازمان های مردم نهاد با مسئولان و دولت بیشتر شود، اینگونه تشکل های غیر دولتی می‌توانند در رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی موثر باشند.

صحرائیان با بیان اینکه تقویت سازمان های  مردم نهاد بستری برای افزایش مشارکت عمومی در جامعه است، خاطر نشان کرد: سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در ایجاد امنیت و توسعه متوازن کشور دارند.

وی از دستگاه هاي اجرايي خواست تا از سازمان های مردم نهاد حمایت و زمینه فعالیت آنان را در جامعه فراهم کنند و متذکر شد: دستگاه هاي اجرايي نبايد مانع تاسيس و فعاليت سازمان هاي مردم نهاد شوند بلكه بايد حامي تشكل هاي مردمي باشند.

معاون استاندار به نقش مهم سازمان های مردم نهاد در فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت‌های مردمی در برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی تاکید و اظهار کرد: دولت نه تنها از صدور مجوز برای سازمان های مردم نهاد جلو گیری به عمل نخواهد آورد بلکه زمینه ایجاد و تشکیل سازمانهای مردم نهاد و تشکل های غیر دولتی را نیز تسهیل خواهد کرد و برای صدور مجوز به سمن ها بیش از گذشته تلاش خواهد کرد .

انتهای پیام/گ
برچسب ها: تاثیر ، فرهنگی ، پیشگیری ، جرم ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.