ما در ایران شاهد خوانش نمایشنامه‌های شناخته شده هستیم و این اتفاق از اهداف این جریان دور است.

مسعود دلخواه کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جریان نمایشنامه‌خوانی گفت: خوانش نمایشنامه دو دستاورد خوب با خود به همراه دارد، آشنایی تماشاگران به خصوص هنرمندان و کارگردانان با یک متن نمایشی جدید یکی از ویژگی‌های این جریان است. همان طور که بسیاری از نمایشنامه‌نویسان دنیا از طریق همین اتفاق وارد دنیای حرفه‌ای شدند. دیگر دستاورد نمایشنامه‌خوانی امکان شناخت بازیگران مستعد برای کارگردانان است.

وی در مورد وضعیت نمایشنامه‌خوانی در ایران اظهار داشت: فارغ از آن که شکل‌گیری و رشد این جریان می‌تواند در ایران اتفاق مثبتی باشد اما ایراداتی به آن وارد است؛ چرا که یکی از اهداف مهم نمایشنامه‌خوانی معرفی متون جدید و یا سنگین که امکان اجرای صحنه‌ای ندارند و همچنین ایجاد شرایطی برای نقد و بررسی آن است. در صورتی که در ایران ما شاهد خوانش نمایشنامه‌های شناخته شده هستیم و این اتفاق از اهداف اصلی این جریان دور است.

دلخواه در مورد خوانش نمایشنامه «هیچ چیز جدی نیست» گفت: مجموعه «هیچ چیز جدی نیست» شامل 8 نمایشنامه است که 4 نمایشنامه آن توسط عبدالمحمد دلخواه ترجمه شده است.

وی ادامه داد: چهار اثر ترجمه شده این مجموعه در فضایی طنز و کوتاه بوده و به مسائل و روابط انسان امروز به خصوص زوج‌ها می‌پردازد.

گفتنی است؛ چهار نمایشنامه از مجموعه «هیچ چیز جدی نیست» به کارگردانی مسعود دلخواه 29 و 30 مهر در تئاتر باران خوانده می‌شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار