عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اقدامات جنایت‌بار عربستان در سایه تعقل نبوده بلکه در سایه احساسات نالایقانی است که بر مسند حکومت نشسته‌اند.

"محمدصالح جوکار" در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر دخالت ایران در امور یمن گفت: کاملا واضح و مبرهن است که عربستان در امور دیگر کشورها دخالت می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: کشتار بی‌رحمانه‌ای که امروز در جامعه مسلمانان اتفاق می‌‌افتد، عمدتا توسط عربستان سعودی مدیریت می‌شود و متأسفانه این دخالت‌ها منجر به مرگ هزاران انسان بی‌گناه شده است.

وی تصریح کرد: امروز مردم فقیر و تهی‌دست یمن در زیر بمباران‌های عربستان و آل سعود به شهادت می‌رسند، در برابر این وحشی‌گری‌های آل سعود، ایران چه دخالتی در امور یمن کرده است؟

جوکار در ادامه با بیان اینکه حمایت‌های معنوی ایران از یمن وظیفه ماست و به منزله دخالت در امور این کشور نیست، اظهار داشت:  این دخالت مستقیم آل سعود در امور کشورها است که جنگی را در منطقه راه انداخته‌ است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه این اقدامات فجیع، ناشی از خودسر بودن سردمداران آل سعود است، افزود: قدر مسلم این است که این اقدامات جنایت‌بار عربستان در سایه تعقل نبوده بلکه در سایه احساسات نالایقانی است که بر مسند حکومت نشسته‌اند.

جوکار با تاکید بر اینکه اقدامات خودسرانه رژیم سعودی بی‌پاسخ نخواهد ماند گفـت: عربستان اگر بخواهد به هر صورت به جنایاتش ادامه دهد در آینده پشیمان خواهد شد و بهتر است که در اسرع وقت دست از این اقداماتی که منجر به بی‌ثباتی در منطقه شده است، بردارد.

نماینده یزد و صدوق با بیان اینکه عربستان باید توجه اصلی خود را معطوف به اداره امور کشورش کند نه این که به دنبال ایجاد مستعمره در کشورهای دیگر باشد، متذکر شد: کشورهای مظلوم و بی‌دفاعی که آماج حمله‌های آل سعود هستند، هیچ گاه تحت سیطره این کشور قرار نخواهند گرفت و اگر عربستان به هر صورت به دنبال بر هم زدن اوضاع منطقه باشد، مسلما با شکست مفتضحانه‌ای روبرو خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم آل سعود ضعیف است و باید در این زمینه تفکری صحیح صورت گیرد، اظهار داشت:  مسامحه‌کاری در برابر این کشور پاسخ نخواهد داد و عربستان امروز به برخوردی جدی نیاز دارد همان طور که مقام معظم رهبری بعد از فاجعه منا با تدبیر صحیح عربستان را سر جای خودش نشاند.

جوکار با تاکید بر اینکه عربستان اگر بخواهد شیطنت کند، با دیپلماسی محکم و جدی‌تری از سوی کشور ما روبرو خواهد شد، اذعان داشت: آل سعود با تهدید و ارعاب کشورمان نمی‌تواند به جایی برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: اگر رژیم سعودی به خصومت‌هایش با جمهوری اسلامی ایران ادامه دهد، با قهر ملتمان روبرو خواهد شد و آن وقت دیگر چیزی از عربستان باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار