عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران گفت: برخی به این مسئله که مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده حمایت کردند، استناد می‌کنند، این درحالی است ...

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عشرت شایق عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به تصویب کلیات برجام در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اشکال حقوقی که به تصویب برجام وارد است، چرا که کمیسیون ویژه بررسی برجام باید ضمن بررسی بند بند و جزء به جزء متن توافقنامه، گزارشی از جلسات و این گونه بررسی‌هایش ارائه می‌داد که البته این اتفاق نیفتاد.
 
وی ادامه داد: در شرایط فعلی و مسائل پیش رو به ویژه عمل کردن به موضوع اقتصاد مقاومتی چه لزومی وجود دارد که برخی از نمایندگان بر اولویت‌دار بودن برجام تاکید کنند؛ در حالی که بارها و بارها اعلام شده که باید نگاه ما به درون باشد؛ و وجود این مسئله بیانگر آن است که برخی کاسب‌کارانه به دنبال تجمیع آراء برای فصل انتخاباتی‌شان هستند.
 
شایق تحمل، بردباری و منطقی و عقلانی برخورد کردن را جزو خصلت‌هایی برشمرد که یک نماینده باید از آن برخوردار باشد و افزود: در حقیقت در روز تصویب برجام، فضای رفتاری و اخلاقی حاکم بر جلسه علنی مجلسی که هم شورایی و هم از جنس اسلامی است زیبنده این مجلس نبود؛ هرچند که هیئت رئیسه بسیار بهتر می‌توانست آن جلسه را اداره کند.
 
وی تاکید کرد: قرار نیست که رای برخی از افراد هیئت رئیسه و یا رئیس مجلس بر رای دیگر نمایندگان غالب شود؛ همه در مجلس نماینده هستند و همه نیز حق یک رای را دارند.
 
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: همه می‌دانیم که برجام هیچ تحریمی را بر نمی‌دارد و همه به آن آگاهند؛ در حقیقت برجام همچون ماشه‌ای می‌ماند که هرگاه آمریکا بخواهد آن ماشه را می‌کشد؛ آیا این امر عاقلانه و منطقی است که برجام را بدون در نظر گرفتن جز به جز و بند به بند تصویب کنیم؟
 
شایق بیان کرد: نباید با دست خودمان ذلت برای خودمان بخریم و منافع‌مان را دودستی به دیگران بدهیم.
 
عضور شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: برخی به این مسئله که مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده حمایت کردند، استناد می‌کنند، این در حالی است که طی ۱۲ سال گذشته تاکنون ایشان همواره از همه تیم‌های مذاکره‌کننده حمایت کرده‌اند؛ پس چرا برخی درصدد بزرگ‌نمایی این مسئله هستند؟ برخی گویا حافظه بلندمدتشان دچار اشکال شده است.
 
شایق افزود: مسئله دیگری که وجود دارد آن است که رهبر معظم انقلاب همواره فرموده‌اند، این حق مجلس است که به برجام رسیدگی کند؛ مردم نماینده انتخاب کرده‌اند که کار کوچه بازاری اتفاق نیفتد اما رفتار برخی از نمایندگان در روز تصویب برجام سهل‌انگارانه صورت گرفت.
 
وی در ادامه اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از سلامت برخوردار است و بسیار جای تأسف است که برخی بخواهند در آستانه انتخابات پیش رو آن را به حرکات کاسب‌کارانه سیاسی آلوده کنند.
 
شایق در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما از برخی از مسئولین بصیرتر هستند و آن‌ها (مسئولین) مطمئن باشند که ملت ایران به وقتش در اسفند ماه ۹۴ با افراد کاسب کارانه که منافع کشور را دودستی به طرف غربی تقدیم می‌کنند، تسویه حساب خواهند کرد.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.