در نمایش «سرود سرد خاکستری» بر عقل مخاطب تاثیر می‌گذارد و با احساسات آنها کاری ندارد.

سیامک موحدی کارگردان نمایش «سرود سرد خاکستری» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایش خود گفت: داستان نمایش در یک منطقه مرزی «فکه» است که اتفاقات و پارادوکس‌های بین سرباز فرمانده را به تصویر می‌کشد از طرفی هم فردی به نام «شکم خوراک» که پدر سرباز است و یک انسان خائن محسوب می‌شود به دلیل اینکه باعث مرگ خیلی از آدم‌های شده از عذاب وجدان رنج می‌برد که مخاطب شاهد مونوگ سرباز، پسر «شکم خوراک» خواهند بود.
 
وی در رابطه با شیوه اجرایی این اثر بیان کرد: در این نمایش از شیوه اجرایی فاصله‌گذاری استفاده شده است که به گذشته هر دوی آنها رجوع می‌شود و داستان زندگی فرمانده را بیان می‌کند.
 
موحدی با بیان این که فقط ژانر دفاع مقدس کار می‌کنم عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های من به اجرا بردن نمایشنامه‌هایی با این مضمون است که متاسفانه خوب حمایت نمی‌شوند آن طور که باید دیده نمی‌شوند.
 
وی در راستای کارگردانی نمایش مطرح کرد: شیوه فاصله‌گذاری کارکگردان را مشکل‌تر می‌ سازد که با استفاده از نورپردازی آن را نشان داده‌ایم همچنین فاصله‌گذاری روی عقل مخاطب تاثیر دارد تا احساس آنها و در نهایت تماشاگر با عقل تصمیم می‌گیرد و قضاوتی از روی احساس نداریم.
 
موحدی در این خصوص ادامه داد: همچنین برای فضاسازی از موسیقی استفاده شده است که جنس خاصی از هیچ قومیتی ندارد تا به پیشبرد داستان به نحو درستی کمک کند.
 
وی در خصوص حمایت سازمان‌ها اظهار داشت: حمایت سازمان‌های مربوطه از این نوع نمایش ها باعث می‌شود تا موضوع دفاع مقدس، نمایش‌هایش زنده نگاه داشته شود و پر رنگ‌تر شوند.
 
گفتنی است نمایش «سرود سرد خاکستر» به کارگردانی سیامک موحدی و نویسندگی حمیدرضا نعیمی از 26مهر الی 16 آبان ماه ساعت 18:30 در سالن پرواز روی صحنه می‌رود.
 
از عوامل این اثر می‌توان به بازیگران:حسین پرستار، مهدی رحیمی، زهره رستگار مقدم، حمیده رسولی، سید علی علوی‌پور، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: نرگس حنامنش، موسیقی: امیر سلیمانی اشاره کرد.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار