در مستند مهدی نادری شاهد مبارزه هنرمندان عراقی در برابر خشونت جنگ و داعشی‌ها هستیم.

مهدی نادری کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص به وجود آمدن ایده مستند «در میان دیوارهای شهر» و حرف اصلی آن گفت: ایده مستند در میان دیوارهای شهر طی سفری که به بغداد برای ساخت "بر رود بغدا" داشتم به وجود آمد، آنجا دوربین را روشن کردم و خواستم مشاهداتم را با همه مردم به خصوص مردم ایران در میان بگذارم و بگویم که هنرمندان آنجا با چه شور و شوقی زندگی می‌کنند.

وی افزود: امیدوارم مخاطبان ما با دیدن فیلم در میان دیوارهای شهر اولا سوء تفاهمات مردمی بین خودشان را از بین ببرند و به هم نزدیک‌تر شویم دوما بدانیم در کشور امنی زندگی می‌کنیم و باید قدر موقعیت‌های خود را بدانیم.

وی ادامه داد: مقوله‌های هنری شاخصی که در مستند در میان دیوارهای شهر به آن پرداختم سینما، تئاتر، نقاشی، مجسمه‌سازی، موسیقی است و سینما و هنری که در عراق شاهد آن هستیم آن چیزی است که در برابر خشونت و تعدی مبارزه می‌کند.

نادری بیان کرد: من در واقع زیاد به تحلیل و بعد فیلم‌برداری و سینمایی آن پرداختم چون در لحظه با مسئله برخورد کردم تصورم این است که فاصله دوربین و مخاطب را از بین بردم. و رابطه خوبی بین آنها برقرار شده ضمن اینکه به خود سینما نیز احترام گذاشتم و به سادگی آن را برگزار نکردم .

این کارگردان عنوان کرد: در بطن مستند "در میان دیوارهای شهر" حرف ضد داعشی نیز نهفته است کسانی که غیرمسلمان و غیر طبیعی هستند و کاری جز تخریب ندارند در واقع آنها مانند باکتری مخرب هستند و فکر می‌کتم اگر آگاهی بین مردم به خصوص خاورمیانه زیاد شود و اتحاد بین آنها شکل بگیرد جلوی این روند افراطی که توسط داعشی‌ها در خصوص اسلام گرفته از بین می‌رود و اجازه توهین به اسلام و هر دین دیگری را پیدا نمی‌کنند.

نادری در خصوص اکران فیلم در کشورهای مختلف دنیا اظهار داشت: باید دید که تا چه حد فیلم مورد استقبال قرار می‌گیرد که براساس آن برنامه‌های لازم را در نظر می‌گیریم و اینکه هدف اصلی ما هر چه بیشتر نشان دادن آن است و امیدوارم این اتفاق رخ دهد تا حرف‌های فیلم را به گوش ایران و جهانیان برسانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار