شیراز؛

هشدار پلیس فتا فارس در پيشگيري از كلاهبرداري اينترنتي

پلیس فتا استان فارس در راستاي پيشگيري از كلاهبرداري اينترنتي به شهروندان هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از پايگاه خبري پليس، پليس فتا استان فارس در راستاي پيشگيري از كلاهبرداري اينترنتي و همچنين به افرادي كه قصد واريز وجه نقد را دارند، هشدارهايي ارائه داد.

برای واریز پول به حساب اشخاص نیازی به ارائه اطلاعات بیش از شماره کارت یا حساب نيست . صحت و سقم پیامک های دریافتی در خصوص برنده شدن در قرعه کشی شرکت ها و موسسات از طریق سایت معتبر آنها و یا شماره تماس موسسات بررسی شود . در ضمن جهت واریز وجه نیازی به رمز اینترنتی حساب نيست.

بر اساس این گزارش افراد سودجو با ارسال پیامک در خصوص برنده شدن شما در قرعه کشی ، اقدام به دریافت وجه جهت ارسال جایزه می کنند که پس از دریافت وجه یا هیچ جنس و کالایی برای قربانی ارسال نمی شود و یا در صورت ارسال ، کالایی که ارزشی کمتر از مبلغ واریزی دارد به قربانی تحویل داده می شود .

جهت ارتباط با شرکت های داخلی و خارجی و مبادلات مالی از طریق ایمیل حتما" ایمیل توسط کاربر وارد شود و از reply خودداری شود ( جهت ارسال فاکتور و دریافت شماره حساب از طریق ایمیل) همچنین صحت شماره حساب اعلامی از طریق تماس تلفنی و فکس نیز بررسی شود.

پليس فتا استان فارس اعلام کرد: در برخورد با پیامک های دریافتی در خصوص برنده شدن در قرعه کشی هیچگونه مشخصات حساب بانکی مانند رمز اینترنتی ، تاريخ انقضا ، CVV2 و . . . ارسال نشود. 

در تالارهای گفتگو به دلیل مشخص نبودن هویت اصلی کاربران حتی المقدور اقدام به معامله نكنيد . در موارد بسیاری افراد پس از واریز وجه کالایی دریافت نمی كنند و تنها به شماره کارتی که مبلغ مورد نظر را به آن واریز كرده اند جهت پیگیری و شکایت دلخوش هستند در صورتی که سودجویان اکثرا از کارت هایی که به نام فرد دیگری است(کارت های سرقتی ، حساب های جعلی و . . .) استفاده می كنند.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: هشدار ، پلیس ، فتا ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.