کاهش چشمگیر افراد فقیر کشورهای در حال توسعه/ ایران کانون ابتکار منطقه ای کمبود آب

در کشور‌های در حال توسعه تعداد افراد فقیر از 43 درصد به 17 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرج ناکوزی ، ‌نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) در جمهوری اسلامی ایران در مراسم روز جهانی غذا که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به کاهش فقر شدید در کشورهای در حال توسعه بیان کرد: نسبت تعداد افرادی که با فقر شدید در کشورهای در حال توسعه روزگار می‌گذرانند از 43 درصد از سال 1990 به 17درصد در سال جاری میلادی رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر 72کشور از 29کشور جهان از جمله ایران توانسته‌اند در زمینه تحقق نخستین هدف از مجموعه اهداف توسعه هزاره ملل متحد که همانا به نصف رساندن تعداد افراد دارای سوء تغذیه تا سال 2015 است به موفقیت‌های چشمگیر دست یابند.

‌ناکوزی عنوان کرد: امروزه بالغ بر 800میلیون نفر در جهان از گرسنگی رنج می‌برند و حدود 1میلیارد نفر با فقر شدید دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی ضمن بیان سرمایه گذاری در کشاورزی به عنوان اثرگذار ترین راه برای ارتقاء معیشت و خروج ار فقر در مناطق روستایی اضافه کرد: امسال موضوع روز جهانی غذا( کشاورزی و حمایت اجتماعی شکستن چرخه فقر روستایی) نام گرفته است. بر اساس چشم انداز غذا و کشاورزی در کشورهای فقیر حمایت اجتماعی که عمدتا دربرگیرنده اقداماتی چون انتقال مستقیم وجوه مالی، تغذیه در مدارس و فعالیت‌های عام‌المنفعه است به عنوان یکی از روش‌های اقتصادی جهت ایجاد فرصتی برای خروج از فقر مطرح شده است.

آقای سرج ناکوزی ، ‌نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: 1.2 میلیارد نفر از جمعیت ساکنان در حال توسعه از روشهای مختلف حمایتی بهره می‌برند به گونه‌ای که این اقدامات باعث شده تا 150میلیون نفر از فقر شدید رهایی یابند.

وی همچنین اذعان کرد: توسعه اقتصادی سریع در ایران طی دهه‌های اخیر نگرانی‌هایی در حوزه آب و انرژی و غذا به همراه داشته است تعدادی از رخدادهای اقلیمی به ویژه خشکسالی فشار زیادی بر منابع آب وارد آورده است

ناکوزی در پایان خاطر نشان کرد: جدیت بحران کمبود آب در کشور باعث شده است که فائو ایران را برای کانونی در زمینه اجرای ابتکار منطقه‌ای کمبود آب در سال 2016 انتخاب کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار