اصفهان؛

رونمایی از تمبر ملی سیلک در همایش ملی باستان شناسی منطقه کاشان

رئیس مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی از رونمایی تمبر ملی سیلک در نخستین همایش ملی کاوش های باستان شناسی منطقه کاشان در دانشگاه کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ محمد مشهدی نوش‌آبادی، گفت: مراحل درخو است چاپ این تمبر ملی به همت و درخو است شهرداری کاشان از منابع ذی ربط آن انجام شده است.

وی، برگزاری همایش جهانی کاشی زرین فام، همایش باغ‌های تاریخی کاشان و عزالدین محمود و عبدالرزاق کاشانی را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی در آینده برشمرد و گفت:تحقق رسالت‌ها و برنامه‌های این مرکز و بررسی کارشناسانه مسائل تاریخی فرهنگی، هنری و معماری منطقه کاشان از جمله اهداف همکاری مرکز در برگزاری نخستین همایش ملی کاوش های باستان شناسیمنطقه کاشان است.

به گفته وی، مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی تا کنون همایش‌های فیض کاشانی، بابا‌افضل و نظام وفا را اجرا کرده است.

رئیس مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی، تهیه بانک اطلاعاتی از نخبگان، تاسیس کتابخانه مرکز پژوهشی کاشان،انتشار 11مجلد مجله تخصصی کاشان شناخت نیز (پژوهش‌نامه کاشان) و ارائه مقالات محققان برجسته کشور در آن از جمله فعالیت‌های این مرکز است.

دکتر مشهدی در پایان افزود: آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی کاوشهای باستان‌شناسی منطقه کاشان ساعت هشت صبح روز 27 مهر و مراسم اختتامیه آن ساعت 19 همین روز در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار می شود.  

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.