آیین اختتامیه همایش تربیت بدنی و ورزش مدارس کشور در ارومیه برگزار شد.

برگزاری آیین اختتامیه همایش تربیت بدنی و ورزش مدارس کشور در ارومیهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ در آخرین روز از برگزاری همایش تربیت بدنی و ورزش مدارس کشور در ارومیه از صاحبان مقاله های برتر، استادان، پیشکسوتان تربیت بدنی و دست اندرکاران برگزاری این همایش تجلیل شد.

در این آیین که با حضور مسوولان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی و 600 تن از صاحب نظران و معلمان ورزش مدارس کشور در ارومیه برگزار شد، تندیس و لوح سپاس همایش به 12 نفر از برگزیدگان همایش و ارائه کنندگان مقاله های برتر اهدا شد.

حمید آقاعلی نژاد معاون فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، جواد آزمون عضو هیات علمی دانشگاه شهید رجایی، حسن دانشمندی از دانشگاه گیلان، امین غلامی از پژوهشگاه تربیت بدنی کشور از جمله افرادی بودند که در بخش استادان و پیشکسوتان تجلیل شده و تندیس این همایش را دریافت کردند

همچنین در بخش مقاله های برتر نیز اسکندر حسین پور، فرزانه حسینی، خالد دودمان، حسن وهبی بخش، سولماز بیرامی، افسانه گلشنی، لیلا تهمورثی و حسن قره خانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

توسعه و بهره گیری حداکثری از مشارکت های غیردولتی در تربیت بدنی مدارس و بهینه سازی آموزش تربیت بدنی در مدارس کشور، ارتقای سطح علمی و کاربردی بومی و منطقه ای در حوزه علوم ورزشی و رشته های وابسته، توسعه ورزش دانش آموزی و ارتقای مدیریت مدرسه در تربیت بدنی مدارس از جمله اهداف برگزاری این همایش بود.

شناسایی و معرفی استعدادهای بالقوه و برتر پژوهشی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور، تبادل آخرین دستاوردهای توسعه ای و کاربردی در حوزه ورزش دانش آموزی، ارتقای انگیزه های پژوهشی در بین معلمان تربیت بدنی کشور و ایجاد فضا برای نقد و بررسی علمی ورزش آموزشگاهی کشور از سایر اهداف همایش تربیت بدنی و ورزش مدارس کشور بود.

مدیریت ورزشی، رفتار حرکتی، فیزیولوژی و بیومکانیک ورزشی، آسیب شناسی و حرکات اصلاحی، چهار محور اصلی این همایش بود.

تعداد 281 مقاله به دبیرخانه اولین همایش ملی تربیت بدنی و ورزش مدارس کشور ارسال و از این تعداد 234 مقاله پس از بررسی داوران پذیرش شد که 125 مقاله در محور مدیریت ورزشی، 79 مقاله در محور فیزیولوژی و بیومکانیک ورزشی، 49 مقاله در محور رفتار حرکتی و 19 مقاله درباره آسیب شناسی و حرکات اصلاحی بود.

تعداد 87 مورد مقاله از این تعداد به صورت ارائه و 147 مورد مقاله نیز به صورت نمایش پوستر در این همایش ارایه شد.

در هر محور یک مقاله برتر و یک پوستر برتر با نظر هیات رییسه و داوران انتخاب شده و در آیین اختتامیه مورد تجلیل قرار گرفت.

اولین همایش ملی تربیت بدنی و ورزش مدارس کشور از 26 مهرماه به مدت دو روز به میزبانی شهرستان ارومیه آغاز و در آن 400 نفر صاحب نظر ورزشی و بیش از 200 معلم ورزش حضور یافتند.

کارگاه های مختلف علمی و ورزشی از بخش های جنبی این همایش بود که به طور میانگین با حضور 160 نفر در هر کارگاه برگزار شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.