اردبیل؛

حضور شاعران 5 کشور در کنگره بین المللی شاعران ترک زبان حسینی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: شاعران 5 کشور ازبکستان، آلمان، عراق، آذربایجان و ترکیه در کنگره بین المللی شاعران ترک زبان حسینی در اردبیل شرکت می کنند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید ناصر اسحاقی افزود:اولین کنگره بین المللی شاعران ترک زبان حسینی با حضور شاعران پنج کشور ازبکستان، آلمان، عراق، آذربایجان و ترکیه طی روزهای ۱۶ و ۱۷ آبان ماه و همزمان با سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) در تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی هنری فدک برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ ناب اهل بیت (ع) به ویژه فرهنگ حسینی و عاشورایی در بین آحاد جامعه برگزار خواهد شد،خاطر نشان کرد: در مراسم ویژه ای از خادمین و ناشران فرهنگ حسینی به ویژه در حوزه نشر و شعر و ادب تجلیل به عمل خواهد آمد.

اسحاقی با بیان این مطلب که مراسم تجلیل کنگره شاعران ترک زبان حسینی در قالب سه محور برنامه های مردمی، هیئتی و مراسم تجلیل برگزار می شود، افزود: تاکنون جلسات متعدد اتاق فکر این کنگره تشکیل شده است که شاعران، ادیبان و اساتید دانشگاه استقبال مناسب و پیشنهادات ارزنده ای ارائه کرده اند.

دبیر کنگره بین المللی شاعران ترک زبان حسینی با اعلام این مطلب که پژوهشگر می تواند حداکثر 3 اثر را به دبیرخانه کنگره ارسال کند، گفت: آثار در 3 بخش حضرت محمد مصطفی (ص) رسول رحمت و مهربانی‌ها، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) روح نامیرای عشق در کالبد زمان و حضرت ابوالفضل عباس (ع) ماه منیر بنی‌هاشم زیباترین واژه قاموس فروتنی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می توانند آثار خود را تا 30 مهرماه 94به دبیرخانه ارسال کنند، افزود: فراخوان کنگره در موضوعات فضایل، مناقب، مودت و سیره پاک حضرت رسول اکرم (ص)، فضایل، مناقب، ولادت، ولایت، شهادت، مودت و سیره پاک حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ولادت، شخصیت و فضایل اخلاقی، ولایت‌پذیری و ولایتمداری، وفاداری، دلاوری‌ها و رشادت‌ها و شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) به دبیرخانه کنگره به آدرس اردبیل، خیابان شهید مطهری، جنب بیمه ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل ارسال کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.