دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور؛

فرهنگ درست را با اعمال قدرت نمی توان جاری کرد

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان گفت: فرهنگ دستوری نیست با ایجاد تحول شکل گرفته می گیرد و برای اجرای درست آن به گذر زمان نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی در هشتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی در استان ها در بالاترین سطح تشکیل شده و اعضای آن از مهمترین مسئولان انتخاب می شوند اظهار داشت: انتظار این است که شورای فرهنگ عمومی بتواند فرهنگ عامه جامعه را درست بشناسد و سپس بتواند تاثیرگذار باشد.

وی بر لزوم ترویج و گسترش فرهنگ عاشورایی در کشور و توسط شوراهای فرهنگ عمومی تاکید کرد و افزود: روحانیون، ائمه جمعه و همه کسانی که وظیفه تبلیغی دارند باید فرهنگ عاشورایی را به نسل آینده منتقل کنند.

وی گفت: دبیرخانه شوراهای فرهنگ عمومی باید فعال بوده و از اندیشمندان، دانشگاهیان و علما برای ارائه نظر و راهکار در جلسات شورا استفاده کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر اینکه طرح مسائل موردی در شورای فرهنگ عمومی به عنوان مصوبه قابل قبول نیست، افزود: آنچه که به مسائل فرهنگ عموم مردم مربوط می شود در شورای فرهنگ عمومی قابل طرح و اجرا است .

حجت الاسلام شاهمرادی تصریح کرد: مسائل مربوط به حوزه ازدواج، طلاق، بیکاری و... مربوط به شورای فرهنگ عمومی است لذا در هر استان باید ابتدا آمار درستی از این موارد را در دست داشته ، سپس عواملی که باعث ایجاد این ناهنجاری ها می شوند را شناسایی و آنگاه برای رفع این معضلات راهکار ارائه دهند.

وی با بیان اینکه مصوبه شورای فرهنگ عمومی در استان ها برای همه دستگاه های عضو و غیرعضو شورا لازم الاجرا است، عنوان کرد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید از انجام کارهای فرعی پرهیز کرده و دستگاه های عضو شورا نیز باید همه مصوبات را به حوزه زیردست خود اعلام کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به موضوع فضای مجازی و آسیب های آن اظهار داشت: ناچار به استفاده از فضای مجازی هستیم و نمی توانیم آن را کنار بگذاریم اما باید استفاده درست از آن را به مردم آموزش دهیم.

نماینده ی ولی فقیه در استان لرستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه فرهنگ ما فرهنگ حسینی است گفت: ضمانت تقویت فرهنگ عمومی در جامعه به واسطه معرفت نسبت به امام حسین(ع) محقق می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی اظهار داشت: آنچه توسط امام حسین (ع) در عاشورا اتفاق افتاد قوی ترین فرهنگ عمومی در دنیا است لذا فرهنگ عاشورا، فرهنگی ماندگار، سازنده، تعالی بخش و باعث رشد جامعه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: باید از فرهنگ عاشورا به عنوان یک فرصت بزرگ برای رفع چالش های فرهنگ عمومی استفاده کرد.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.