یک صادرکننده نمونه کرمانشاه معتقداست: صادرات پشتوانه اشتغال پایدار در کشور است و به علاوه صادرات برای کشور ارزآوری دارد که این امر پایه پولی کشور را قوی می‌کند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛شهریارگراوندی جلوگیری از خام‌فروشی منابع کشور را از دیگر مزایای صادرات برشمرد و گفت: صادرات موتور محرک اقتصاد یک کشور است و همچنین صادرات نیازمند یک فرهنگ شامل تبلیغات، بازاریابی، شناخت بازارهای هدف، بسته‌بندی و ... است.

وی افزود: کالاهای تولیدی ایران از نظر کیفیت توان بالقوه رقابت با مشابه خارجی را دارندوقتی که کالاهایی چینی در دنیا به فروش می‌رسد، پس کالاهای ایرانی با کیفیت بسیار بهتردر دنیا قدرت رقابت دارد.

مدیرعامل مجتمع سیمان سامان کرمانشاه ادامه داد: صادرات غیرنفتی به جای صادرات نفت باید جاگیزینی شود و در حوزه صادرات کارهایی در کشور انجام شده، اما به دلیل محدودیت‌هایی که خصوصابواسطه تحریم‌ها وجود داشت این اقدامات چندان موثر نبود.

وی لغو تحریم ها و به دنبال آن حل مشکلات مبادلات ارزی و حل مشکلات حمل ونقل و ارائه مشوق های صادراتی نظیر پاداش و تسهیلات برای رونق صادرات کشور موثر است. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.