دکتر هاشمی وزیر بهداشت گفت: ما برای حل مسئله بدهی بیمه به وزارت بهداشت خواستار مداخله رئیس جمهور هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در همایش تقدیر از مجریان برتر برنامه ارتقاء کیفیت خدمات ‌هتلینگ در بیمارستان ها در دانشگاه علوم پزشکی ایران دکتر هاشمی وزیر بهداشت پس از تقدیر از بیمارستان ها و دانشگاه های برتر ایران گفت: تلاش مسئولین دولتی و معاونت بیمارستانها و دانشگاه ها درجهت رعایت حقوق مردم بوده است، رفتار همکاران اعم از پرستار و کمک بهیار و نوع تغذیه و رسیدگی پزشکان و خدماتی که ارائه میشود، باید به گونه ای باشد که فکر میکنیم برای خودمان انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: در سه ماه اول سال نسبت به سه ماهه دوم ‌علی‌رغم نامهربانی ها رشدی داشتیم اما میتوان انتظار بیشتری از دولت داشته باشیم و امیدواریم که در آینده با اقداماتی از سوی دولت جبران شود.

هاشمی عنوان کرد: تجهیزات و امکاناتی به مجموعه بیمارستان ها اضافه شده است اما یکی از مشکلات دستگاه های دولتی مراقبت از آنها است هرچه قدر که ثروتمند باشیم اگر پولی را گم کنیم یا از دست بدهیم خیلی ناراحت و عصبانی میشویم و گاهی جزء تلخ ترین خاطرات ما خواهد بود، مردم هم همین نگاه را به اموال بیت المال دارند و جاهایی که فکر میکنند از حق آنها مورد دستبرد قرار گرفته است، ناراحت میشوند، چرا باید اختلاس و دزدی وجود داشته باشد. ما باید از اموال مردم مراقبت کنیم و نهایت تلاش خود را داشته باشیم .

وی در خصوص انتخاب بهترین افراد برای ارائه خدمات در اورژانس گفت: قدم بعدی ما توسعه بخش اورژانسها است که باید بیشتر از بیمارستان ها به آن رسیدگی شود، باید افراد منتخب و بهترین ها در اورژانس باشند، گاهی مبتدی ترین افراد را در اورژانس قرار میدهند که باید عکس این قضیه اتفاق بیفتد.اگر در اورژانس اولین پرستار یا پزشک اشتباه کند، این ادامه دار خواهد بود. بیمارستان ها میتوانند با ‌مجوزهایی که خواهند گرفت نیروهای مورد نیاز را تربیت کنند.به شرط آنکه از همان ابتدا آنها را بورسیه کنند.

وزیربهداشت گفت: ما در بخش بهداشتی خیلی نیروها را جذب کرده‌ایم، دیگر امکان استخدام نیرو وجود ندارد به ‌ازای هر یک نفر که بازنشسته میشود تنها یک نفر میتواند جایگزین شود.

وی در ادامه اظهار کرد: اقداماتی که در زمینه شیمی درمانی تشخیص و درمان بیماران سرطانی صورت گرفته است .دانشجویان و دستیاران هم میتوانند حضور داشته باشند و در کنار آنها هزینه ها کاهش و افزایش خدمات و احترام مردم انجام شود.

وزیر بهداشت در مورد وضعیت اورژانس هوایی گفت: اورژانس هوایی نیز در موضوع زایمان طبیعی توانسته تا حدی کمک حال مردم باشد.
معاونت درمان باید بیشتر در بخش نگهداری از امکانات ارائه شده و همچنین بیمه که ما خواستار اقدامات رئیس جمهور در این خصوص شده ایم تمرکز کنند ما نمیتوانیم بیمه درمان را در بیمه ‌مستمربگیران سرمایه گذاری کنیم. 

هاشمی در خصوص مرگ مادران و نوزادان گفت: درست است که ما از لحاظ آمار مرگ و میر مادران و نوزادان نسبت به کشورهایی مثل افغانستان و پاکستان بهتر هستیم اما وضع ما با توجه به موقعیتی که مردم ما دارند خوب نیست، پس باید حساسیت بیشتری به این موضوع نشان دهیم.مرگ مادران در پزشکی مثل قتل در نیروی انتظامی است. پس نباید به راحتی از این قضیه بگذریم باید رفتار سازی کنیم حذف یک مادر برابر با نابودی یک خانواده و یا حتی فامیل است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
دکتر هاشمی یکی از افتخارات هیئت وزیران و نمونه خوبی از مسئول اسلامیست..