قطعا هیچ کسی نمی تواند بدون مدرک و سند حرف زده و ادعایی را مطرح کند و ما نیز از مواد غذایی و به ویژه آب های معدنی که خواست مردم، رییس جمهور و معاون اول ایشان است، به دقت مراقبت و نظارت می کنیم.

دکتر هاشمی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت هتلینگ و بیمارستان های دولتی گفت: رضایت ما از وضعیت هتلینگ و بیمارستان های دولتی نسبی است ما در نقاط گرمسیر مثل بوشهر و هرمزگان در فصل گرما خنک کننده و فصل سرما گرم کننده نداشتیم و تخت ها بسیار فرسوده بود و این وضعیت به هیچ عنوان قابل قبول نبود اما در مقایسه با دو سال گذشته اوضاع بهتر شده است ولی همچنان با استاندارد ها خیلی فاصله داریم. حدود 50 درصد از بیمارستان ها در مقابل زلزله مقاوم نیستند.

وزیر بهداشت در خصوص صحبت های اخیر رئیس کارخانه آب معدنی دماوند مبنی بر پرونده سازی بودن ماجرای آلودگی آب معدنی دماوند عنوان کرد: بدون مدرک و سند حرفی پذیرفتنی نیست. ما نهایت مراقبت را درباره ایمن سازی آب انجام میدهیم، این خواست مردم است و رئیس جمهور هم بر این موضوع حساس هستند، ما اقدامات لازم را بدون اینکه تحت تاثیر سلیقه ها قرار بگیریم، انجام میدهیم و تا اینجا نیز اقدامات مسئولین غذا و دارو درست و بجا بوده است.

وی افزود: اول باید در حوزه بهداشت و درمان به حقوق مردم خود احترام بگذاریم و بعد به فکر جذب توریست باشیم که در خصوص مسئله جذب ‌توریسیت بخش خصوصی میتواند نقش پررنگ داشته باشد.

وی در خصوص تجمیع بیمه ها گفت: تجمیع بیمه ها برای ما اهمیت چندانی ندارد، مهم بدهی بیمه به ما است که باید دغدغه آنها باشد که وزیر تعاون نهایت تلاش خود را خواهد کرد اما باید افرادی که مستقیما در بیمه تصدی‌گری میکنند، مشکل بیمه ها را حل کنند. 90درصد خدمات را در دستگاه بهداشت و درمان را بیمه ها خریداری میکنند که 60درصد بودجه بهداشت صرف حقوق و‌ خدمات میشود. بیمه 6درصد بدهی خود را پرداخت کرده است و حدود 4000میلیارد تومن از‌ بدهی بیمه باقی مانده است که باید از طریق وام بدهی و جریمه خود را پرداخت کنند تا اداره بیمارستان ها برای ما میسر گردد.

وی در ادامه گفت:  تصمیم گیری هزینه ای دارد ما باید موضوعات مهمی که سال‌هاست روی زمین مانده است و در خصوص آن ها اقدامی صورت نگرفته است، را رسیدگی کنیم ما با اعتبارات پیش بینی شده و حتی حدود 20درصد کمتر پروژه ‌هتلینگ را به اتمام میرسانیم.

وزیر بهداشت در خصوص اقداماتی که برای زائران ایرانی که به عراق میروند گفت: وبا حدود 2ماه در عراق مشکلات زیادی را ایجاد کرده است که ما در حد توان با وزارت بهداشت عراق و همچنین دانشگاه های مرزی عراق هماهنگی های لازم را انجام داده ایم، خوشبختانه تاکنون ‌تلفاتی نداشته ایم اما افرادی که به عتبات میروند باید در خصوص مصرف آب های معدنی و غذاها دقت لازم را داشته باشند. ما همانند بیماری کرونا در مورد وبا نیز درآماده باش هستیم این بدان معنی نیست که مردم خود مراقبتی نکنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۴
United States of America
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۴
درود بر دکتر هاشمی .واقعا بدون اغماض وپرده پوشی در دفاع از سلامت مردم مایه میگذارند .سلامت مردم مهمتر از منافع مادی عده ای بی مسئولیت است وقایل اغماض نیست .احسنتم طیب الله
آخرین اخبار