سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش و سرمایه‌گذاری برای اشتغال در روستاها از شهرها بسیار کمتر است.

باید اشتغال ارزان و پایدار را در روستاها ترویج دهیمعباس قائیدرحمت عضو هیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: تلاش و سرمایه‌گذاری برای اشتغال در روستاها بسیار کمتر از شهرها است یعنی هر قدر افراد در روستاها شاغل شوند از مهاجرت‌های بی‌رویه، از حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها و از بزهکاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند و از چند جهت برای کشور به صرفه است.

وی در ادامه گفت: ایجاد اشتغال برای روستاییان با امنیت ملی خصوصا در مرزها و استان‌های مرزی ما ارتباط مستقیم دارد، ما باید در کل کشور یک توزیع و پراکندگی متناسب جمعیتی داشته باشیم .

قائیدرحمت تصریح کرد: ما باید اشتغال ارزان و پایدار را در روستاها ترویج دهیم .در حال حاضر نیز معاونت رئیس جمهور در مناطق محروم و روستایی تسهیلات ارزان قیمت را برای اشتغال روستاییان در نظر می گیرد که امیدواریم هرچه سریعتر نتایج آن را ببینیم.

وی گفت: می‌توانیم در قالب تعاونی‌ها و کارخانجات صنایع تبدیلی در طرح‌های گردشگری متناسب با موقعیت و شرایط روستاها و منطقه اقداماتی را انجام دهیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۴
در روستای ما یک سدی ساخته اند و افتتاح کرده اند که دو میلیارد تومان از حساب بیت المال خرجش شده و بقیه اش را مردم در این اوضاع بد اقتصادی فراهم کرده اند ولی هنوز بلا استفاده مانده است می خواستم از مسیولین بپرسم آخه حیف نیست این همه سرمایه به هدر رود بعد هی بنالیم که مهاجرت به تهران زیاد شده آدرس استان اردبیل شهرستان مشکین شهر روستای قورت تپه امدوارم مثمر ثمر شود.
آخرین اخبار