یکی از موضوعات مهم حماسه عاشورا، تحلیل وبررسی گسترده اهداف وانگیزه این قیام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ حجت الاسلام شکوری طی یک سخنرانی در مسجد جامع شهر فیرورق خوی اظهار داشت :از جمله موضوعات مهمی که در ارتباط با حماسه عاشورا نیاز به تحلیل و بررسی گسترده دارد اهداف و انگیزه های این قیام است.

وی ادامه گفت: برخی از انحرافات و تحریفاتی که در این زمینه بوجود آمده است ناشی از عدم درک صحیح انگیزه ها و فلسفه قیام عاشوراست.

امام جمعه خوی در ادامه حفظ دین از نابودی و انحراف ،مبارزه با حکومت ستمگر و استبدادی بنی امیه ،احیای امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با بدعت های بوجود آمده در دین و احیا کردن سنت های الهی را از جمله این اهداف برشمرد و اضافه کرد: اگر اقشار مردم و عزادارن اباعبدالله الحسین(ع) درک درستی از این اهداف داشته باشند قطعا با تحریفات و شبهات مطرح شده از ناحیه دشمنان ،صیانت و واکسینه خواهند شد.

حجت الاسلام شکوری همچنین با اشاره به برخی از برداشت های غلط از حماسه عاشورا اظهار داشت: عده ای می پندارند که اگر مردم کوفه از امام دعوت نمی کردند آن بزرگوار قیام نمی کرد.

درادامه دراین راستا افزود: در صورتی که وقتی در مدینه از آن بزرگوار درخواست بیعت شد و هنوز از دعوت کوفیان خبری نبود ایشان آیه استرجاع را قرائت فرموده و اظهار داشتند باید فاتحه اسلام را خواند چون فردی مثل یزید مشروب خوار و فاسق خلیفة المسلمین شده است.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: اهداف ، عاشورا ، حماسه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.