همزمان با ششم محرم هزار نفر از دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه در منطقه 5 تهران مراسم عزاداری و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی‌ را برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز گردهمایی دو هزار نفری دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه منطقه 5 تهران با همکاری امام جمعه غرب تهران، شهرداری منطقه 5، بسیج دانش‌آموزی، سازمان اوقاف و قریب 20 واحد آموزشی در امام‌زاده باغ فیض انجام شد.

میرشفیعی رئیس آموزش و پرورش منطقه 5 تهران در خصوص این مراسم که هدف از این گردهمایی را باور فرهنگ عاشورایی دانست و گفت: وظیفه آموزش و پرورش انتقال فرهنگ به نسل‌هاست و در این راستا فعالیت‌های قابل توجهی در نظر گرفته شده است. 

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش 6 ساحت مورد توجه است خاطر نشان کرد: یکی از این ساحت‌ها ساحت اعتقادی است که آموزش و پرورش را مکلف می‌کند تا باورهای اعتقادی را در دانش‌آموزان نهادینه کند. 

میر شفیعی تصریح کرد: فرهنگ عاشورایی باید به کمک برنامه‌های آموزش و پرورش در بین دانش‌آموزان جاری شود و در مراسمی که شاهد آن هستیم دو هزار نفر از دانش‌آموزان منطقه 5 به نیابت از 115 هزار دانش آموز که در این منطقه تحصیل می‌کنند به ترویج این فرهنگ می‌پردازد و امیدواریم شاهد برکات این برنامه‌ها در کشور باشیم. 

توجه ویژه به گسترش فرهنگ عاشورایی در قالب برنامه‌های فرهنگی  
صالح نیا امام جمعه غرب تهران در حاشیه مراسم گردهمایی دانش‌آموزان گفت: این مراسم فرصتی است تا نوجوانان و دانش‌آموزان را در برابر جنگ نرم دشمن آگاه سازیم. به گونه ای که آنها از مبارزین علیه دشمن باشند. 

وی خاطر نشان کرد: امروز قرارگاه قاسم‌ابن الحسن برای آمادگی نوجوانان در مقابل جنگ نرم افتتاح شد. 

وی با بیان اینکه مباحث فرهنگی در جنگ نرم دشمن بسیار مورد توجه است، گفت: این قرارگاه با ایجاد محصولات فرهنگی و برنامه‌های فرهنگی در قالب‌های گوناگون به آگاه سازی دانش‌آموزان می‌پردازد. 

صالح‌نیا با بیان اینکه باید فرهنگ عاشورایی‌ را به بهترین شیوه برای نوجوانان و جوانان ابلاغ کنیم تصریح کرد: جوانان امروز آگاه هستند و با به کارگیری بهترین شیوه‌ها باید پیام فرهنگ عاشورایی را در بین آنها ترویج داد. 

وی خاطر نشان کرد: برای ایجاد انس بیشتر با جوانان برای ترویج فرهنگ عاشورایی 150 مبلغ به مدارس اعزام شدند تا در این زمینه برای نوجوانان و جوانان آگاه سازی کنند. 

برنامه‌های متنوع فرهنگی آموزش و پرورش در زمینه‌های اعتقادی 
معاون پرورشی و تربیتی منطقه 5 در مراسم گردهمایی نوجوانان عاشورایی در خصوص وظیفه آموزش و پرورش در احیای ارزشهای اصیل اسلامی گفت: آموزش و پرورش وظیفه انتقال این ارزشها را دارد و در این راستا برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته است. از جمله این برنامه‌ها آشنایی با ائمه اطهار و طرح‌های قرآنی است.

وی در خصوص برنامه امروز نیز گفت: تجمع 2 هزار نفری نیز در راستای این اهداف است و در واقع هدف آن تبیین فرهنگ عاشورایی است که پرچمدار آن امام حسین (ع) می‌باشد و امروز به یاری خدا شاهد حضور پرشور دانش‌آموزان در این مراسم هستیم. 

همکاری بسیج و آموزش و پرورش در احیای فرهنگ عاشورایی 
جواد عبیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قدس در این مراسم از همکاری بسیج و آموزش و پرورش برای احیا فرهنگ عاشورایی خبر داد و گفت: در راستای تحکیم فرهنگ عاشورا مراسم عزاداری دانش‌آموزان برای آشنایی با فرهنگ شهادت و عاشورا انجام شده است. 

وی در ادامه گفت: آموزش و پرورش باید در زمینه چنین برنامه‌هایی بیشتر تلاش کند و طرح‌ها و چنین مضامینی را برای دانش‌آموزان ترویج کند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار