عضو کمیسیون امنیت ملی گفت:طبق قانون وزارت خارجه هر سه ماه یک بار ملزم به ارائه گزارش اجرای برجام به مجلس است.

"محمد صالح جوکار" در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در واکنش به اظهارات "جک لیو" وزیر خزانه‌داری آمریکا مبنی بر اینکه آماده لغو تحریم‌ها علیه ایران هستیم، گفت: اگر مقامات آمریکا مطابق مفاد برجام نیز عمل کنند، خیلی هنر کرده‌اند و این اظهارات فراتر از برجام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: ما هنوز از سردمداران آمریکا چون "باراک اوباما" و "جان‌کری" صحبتی مبنی بر لغو تحریم‌ها نشنیدیم و بیشتر گفتمان‌های آن‌ها حول توقف و تعلیق تحریم‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه در اظهارات مقامات آمریکایی تناقض دیده می‌شود، تصریح کرد: در واقع یک نفر موضعی را اعلام می‌کند و مقام دیگری سخن این فرد را انکار می‌کند و از در دیگری سخن می‌گوید، سران آمریکا مواضعی هماهنگ ندارند و باید به اظهارات "جک لیو" شک کرد.

جوکار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجلس در دوران پسا برجام تا چه حد به دنبال اقدام متقابل در راستای اقدامات کنگره آمریکا است، اظهار داشت: طبق قانونی که مجلس تصویب کرد، بسیاری از مسئولیت‌های برجام به "شورای عالی امنیت ملی" محول شده است و در حقیقت مجلس به صورت مستقیم بر اجرای برجام نظارت ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه دست مجلس بسته نیست، خاطر نشان کرد: البته لازم به ذکر است که طبق یکی از بندهای قانون برجام، وزارت امورخارجه ملزم است که هر سه ماه یک بار گزارشی از روند اجرای برجام به مجلس ارائه کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار