مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم گفت: دانشگاه ها باید به عنوان مجموعه ای از نخبگان و فرهیختگان بی طرف و بدون جانبداری، نظرات خود را در تمامی امور ملی و برای ارتقا و تعالی کشور ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحسین فریدون در جلسه معارفه سرپرست دانشگاه پیام نور با بیان اینکه تمامی مسئولان دانشگاه ها، تابع برنامه های دولت تدبیر و امید و وزیر علوم هستند، گفت: ساماندهی، ارتقای کیفیت آموزش عالی و تعیین وظایف حقیقی هر حوزه مهم ترین هدف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی افزود: یکی از اساسی ترین وظایف مجموعه آموزش عالی کشور این است که آموزش با نیاز جامعه همخوانی داشته باشد. تلاش کنیم که فارغ التحصیلان ما از سطح علمی بالايي برخوردار باشند و به راحتی جذب بازار کار شوند.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم بیان کرد: سرپرست جدید دانشگاه پیام نور از توان مدیریتی بالایی برخوردار است و می تواند مشکلات و چالش های موجود در این دانشگاه را مرتفع کند.

فریدون اضافه کرد: دانشگاه پیام نور دارای پتانسیل خوبی است و تمام تلاش مسئولان وزارت علوم بر این بوده که این دانشگاه به حدی از بلوغ رسیده که می تواند خود را اداره کند و همچنان نیز بر این اعتقاد هستیم  و باید از پتانسیل اين دانشگاه و تجربیات ارزنده آن به نحو مطلوب بهره برد.

وی اظهارداشت: خدمت کردن در این نظام که بر پایه خون شهدا بنا نهاده شده، مقدس است. وزارت علوم و دانشگاه ها مرکز نخبگان و فرهيختگانی است که می توانند در سطح ملی و بین المللی برای تعالی کشور گام های ارزنده ای بردارند.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم با اشاره به تیم مذاکره کننده هسته ای کشور گفت: اعضای این تیم، اعضای هیات علمی دانشگاه ها بودند که با پشتوانه علمی دانشگاهی توانستند با بزرگ ترین قدرت های جهان به مذاکره بپردازند.

فریدون به انتخابات در سال جاری اشاره کرد و گفت: فضای دانشگاه ها برای برگزاری انتخابات پرشور، باید آرام باشد و انتظار می رود تمامی مسئولان دانشگاهی و به ویژه دانشگاه پیام نور نیز در این زمینه اهتمام ورزند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار