سازمان بین المللی کار اعلام کرد تصویب پیمانی برای پایان دادن به کار اجباری، میلیونها نفر را که در دام برده داری مدرن افتاده اند آزاد خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سازمان بین المللی کار تلاشی جدی را برای متقاعد کردن پنجاه کشور جهت تصویب این پیمان تاریخی شروع کرده است.

سازمان بین المللی کار که از نهادهای وابسته به سازمان ملل به حساب می آید تخمین می زند که حدود 21 میلیون نفر در سراسر جهان که بیش از نیمی از آنها زن و دختر هستند گرفتار کار اجباری شده اند و این کار اجباری باعث تولید حدود 150 میلیارد دلار درآمدغیرقانونی در صنایع کشاورزی، ماهیگیری، معدن و ساخت و ساز می شود.

دولتهای عضو سازمان بین المللی کار سال گذشته پیمانی را امضا کردند که در حقیقت پروتکلی برای کنوانسیون کار اجباری این سازمان مصوب سال 1930 بود و کشورها را ملزم می کند که برای شناسایی و رها ساختن قربانیان کار اجباری، تضمین اینکه آنها غرامت دریافت کنند و مجازات مسببان این نوع کارهای اجباری، پیمان فوق را تصویب کنند.

این پیمان در صورتی که دو دولت آن را تصویب کنند جنبه اجرایی پیدا می کند اما تاکنون فقط نیجر این کار را انجام داده است. تایلند به آن رای منفی داده و تقریبا تمام دولتهای حاشیه خلیج فارس در قبال آن سکوت کرده اند.

سازمان بین المللی کار گفته است که می خواهد 50 کشور این پروتکل را تا سال 2018 تصویب کنند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار