عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت:اگر فضای کسب و کار برای سرمایه‎گذاران داخلی و خارجی در کشور تسهیل نشوند مطمئنا هیچ کدام از شرکت ها وارد حیطه سرمایه‎گذاری نمی‌شوند.

ایجاد امینت برای سرمایه گذاران در دوران پساتحریمحسن کاظمی عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارتباط با بحث سرمایه‎گذاری مالی و فاینانس خارجی گفت: بحث سرمایه‎گذاری مالی و فاینانس و سرمایه‎گذاری تکنولوژی یکی از اولویت‌های اساسی ایران است که در قالب مشارکت سه جانبه IOC انجام می‌گیرد که در واقع این موضوع فرصت مناسبی است تا پیمانکاران داخلی از آن استفاده نمایند.

وی تأکید کرد: ما در واقع به دلایلی این تحریم‌ها و تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم بنابراین اگر برنامه‌ریزی اصولی صورت نگیرد هر شرکت خارجی که وارد سرمایه‎گذاری در ایران می‌شود به طور یقین به دنبال سود و منافع شخصی است بنابراین مسئولان ذیربط باید تلاش نمایند برای جذب سرمایه‌گذاری بسترها را آماده نمایند و هنوز در این زمینه با مشکلات زیادی مواجه هستیم باید تدبیری اندیشیده شود.

کاظمی اضافه کرد: انجمن سازندگان پیشنهاداتی را در قانون رفع موانع تولید ارائه داده و پیشنهادی برای حمایت شرکت ‎‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های موجود و رفع مشکلات مالی و تأمین منابع را پیشنهاد داده و در مجلس به تصویب رسیده است اما متأسفانه اقداماتی از سوی وزارت نفت صورت نگرفته است.

کاظمی تأکید کرد: وزارت نفت چرا از اوراق مشارکت برای تأمین مالی خود استفاده نمی‌کند همچنین ال سی ریالی را که از سوی انجمن مطرح شده این موضوع نیز بی‌نتیجه مانده است.

وی ادامه داد: اگر فضای کار برای سرمایه‎گذاران تسهیل نشوند سرمایه‎گذار خارجی وقتی که به تولیدکنندگان نگاه می‌کند که سرمایه‎گذاری توسط آنها انجام نمی‌‎گیرد مطمئنا وارد حیطه سرمایه‎گذاری نمی‌شوند.

کاظمی ادامه داد: وزارت نفت سازندگان داخلی را حدود یک سال است در بلاتکلیفی رها کرده در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی منتظر رفع تحریم‌ها هستند که وزارت چگونه نفت از این سازندگان استقبال خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار