عضو هیئت نمایندگان اتاق اردبیل گفت: صادرات استان اردبیل امسال نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ناصر رئیسی اظهار کرد: صادرات استان در یک سال اخیر به 66 میلیون دلار رسیده که نسبت به سال گذشته شاهد 18 درصد رشد هستیم.

وی وزن محصولات صادر شده از استان را بیش از 101 هزار تن با 29 درصد افزایش نسبت به سال‌های گذشته اعلام کرد و گفت: عمده صادرات ما به کشور آذربایجان، عراق، گرجستان، افغانستان و پاکستان بوده است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق اردبیل با بیان اینکه آمار شش ماهه امسال نشان می‌دهد وضعیت ترانزیت خارجی استان اردبیل رو به بهبود است، افزود: هر چند در بخش واردات با کاهش 16 تا 34 درصدی در حوزه‌های مختلف روبه‌رو بودیم، اما در مجموع ارزش صادرات استان 2 درصد افزایش یافته است.

رئیسی کاهش 56 درصدی میزان صادرات چمدانی و در نقطه مقابل رشد 24 درصدی را در میزان صادرات سیب‌زمینی یادآور شد و بیان کرد: در نیمه اول امسال نیز 52 درصد افزایش را در صادرات سیب‌زمینی به نسبت وزن صادرات در سال گذشته شاهد هستیم.

وی به بسته پیشنهادی اخیر دولت در رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: قطعا این بسته پیشنهادی به توسعه صادرات و تولید منجر شده و زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا کمبود نقدینگی و برخی از معضلات و مشکلات به سرعت برطرف شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق اردبیل در ادامه یادآور شد: با نهایی شدن برجام و تصویب آن انتظار می‌رود دولت با عملیاتی کردن این موضوع گشایش خاصی را در حوزه صادرات با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای منطقه فراهم آورد تا گشایشی را در رفع موانع و تنگناهای اقتصادی شاهد باشیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.