معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: نخستین کاروان اعزامی از استان اردبیل در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی و جنگی کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مصطفی کافی در آیین اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی اردبیل اظهار داشت: نخستین کاروان اعزامی از استان اردبیل در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی و جنگی کشور که شامل 252 نفر دانش‌اموز دختر دوره دوم متوسطه بوده به شمالغرب کشور اعزام شدند.

وی افزود: این تعداد دانش‌آموز دختر از استان اردبیل در قالب 5 اتوبوس به مناطق عملیاتی و جنگی شمالغرب کشور اعزام می‌شوند تا در کنار بازدید از این مناطق عملیاتی با فضای موجود جبهه‌های جنگ آشنا شده و از آرمان‌ها و اهداف شهدا دفاع کنند.

کافی اجرای رزمایش فرهنگی و رزمی مردان آسمانی را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در مدت حضور دانش‌آموزان در این مناطق برشمرد و بیان کرد: در روز نخست دانش‌آموزان در یادمان شهیدان حمید و مهدی باکری و در روز دوم نیز در مناطق عملیاتی شهرستان پیرانشهر حاضر شده و یادمان شهدای تمرچین و یادمان شهید امینی مهاباد را زیارت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه امسال 16 هزار و 200 نفر سهم استان اردبیل برای اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی تعیین شده است، تصریح کرد: 6 هزار و 200 نفر از این دانش‌آموزان به مناطق عملیایی جنوب و 10 هزار نفر نیز به مناطق شمالغرب کشور اعزام می‌شوند که تلاش و جدیت بر برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم و مناسب برای برگزاری هر چه بهتر این برنامه‌ است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.