رمان تنها وسیله سرگرمی افراد نیست تا با مطالعه آن بتوان از دنیای پیرامون جدا شوند.

کامران پارسی‌نژاد نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ناآگاهی مردم از آثار خوب ادبیات داستانی گفت: اکثر مردم نمی‌دانند کدام اثر در زمینه ادبیات داستانی در دسته آثار برتر و ارزشمند این حوزه قرار می‌گیرد. این آثار از جنبه‌ محتوا و ساختار می‌تواند بر تجربیات مخاطب اثر بگذارند این مسئله باید در هنگام راه‌اندازی کمپین‌های کتابخوانی مورد توجه واقع شود.

وی افزود: رمان تنها و وسیله سرگرمی افراد نیست تا با مطالعه آن بتوان از دنیای پیرامون جدا شوند، بلکه به وسیله مطالعه رمان می‌توان به تجربه‌های ناب دست یافت.

این نویسنده با اشاره به دست‌یابی افراد به شکست‌ها و تجربه‌ها بیانکرد: زمانی که رمانی را مطالعه می‌کنید به تجربه‌های زندگی دست پیدا می‌یابید بدون آنکه با شکست مواجه شوید، لازم است در کتاب‌هایی که در کمپین‌های کتاب‌خوانی ارائه می‌شود به مفاهیم ارزشی کتاب توجه شود.

پارسی‌نژاد ادامه داد: هم اکنون ادبیات داستانی رو به حضیض می‌رود و بسیاری از نویسندگان به ظاهر مطرح، مطالب مستهجن را در کتاب خود بیان می‌کنند، به همین دلیل استفاده از نظر استادان دانشگاه برای ارائه کتاب در کمپین‌های کتاب‌خوانی اهمیت دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.