مدیر مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری کاشان از اجرای طرح فرهنگی عاشورا در کلام اندیشمندان و مستشرقین سراسر جهان در تبلیغات محیط شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، محمد علی فرجی، گفت:این طرح فرهنگی مذهبی با هدف تبیین قیام سرخ حسینی در کربلا و آموزه های آن از زبان اندیشمندان، مستشرقین و مورخین بزرگ سراسر جهان به ویژه از دیگر مذاهب و ادیان در قالب بنر چاپ و منتشر می شود.

وی با اشاره به استقرار بنرها تا پایان ماه محرم و صفر در سطح شهر تصریح کرد: این بنرها با توجه به حضور گردشگران خارجی و شناسایی عاشورا به آنها از زبان هم کیشان و هموطنان آنها به دو زبان فارسی و انگلیسی در محورهای تاریخی گردشگری شهر کاشان نصب می شود.

به گفته وی،مهاتما گاندی رییس رهبر فقید هند،ادوارد بروان مستشرق معروف انگلیسی، ویل دورانت مورخ و فیلسوف آمریکایی،جرج شکور ادیب و شاعر برجسه مسیحی لبنانی،امام شافعی از ائمه چهارگانه اهل سنت، محمد تیجانی مورخ و نویسنده معروف تونسی، محمد علی جناح رهبر فقید پاکستان، چارز دیکنز رمان نویس معروف انگلیسی، توماس کارل لاین مورخ و دانشمند اسکاتلندی،جرجی زیدان ادیب و مورخ مصری و دکتر علی شریعتی 11 اندیشمند، مستشرق و مورخ سراسر دنیا هستند که جملات تکان دهنده و پرمحتوای آنها در مورد عاشورا بیان شده است.

مدیر مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری کاشان جمله «آیا قلبی پیدا می شود که وقتی درباره کربلا سخن می شود اندوهناک نگردد؟ حتی غیر مسلمانان نمی توانند پاکی روحی را که در این جنگ تحت لوای اسلام تجلی یافت انکار کنند.» از ادوارد بروان مستشرق معروف انگلیسی در خصوص عاشورا و امام حسین (ع) را تاکید کرد و گفت:شناسایی عاشورا به سراسر دنیا از زبان اندیشمندان و مستشرقین جهان برای هموطنانشان ضروری است و تاثیرگذاری و سازندگی مضاعفی دارد.

فرجی در پایان اظهارداشت:مکتب انسان ساز و حیات بخش عاشورا گنجینه ای بی پایان از دینداری و آزادگی و مقابله تمامی حق با کفر برای هدایت و نجات بشریت در سراسر اعصار تاریخ است. 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.