رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت : طرح ویژه ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به جامعه عشایری کشور تهیه شده و آماده تصویب در شورا عشایر کشور است .

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،کرمعلی قندالی در مراسم اختتامیه کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر در مشهد افزود :با تصویب این طرح در شورای عشایری کشور تحول عظیمی در حفظ هویت ایرانی اسلامی و هویت جامعه عشایری ایجاد می شود.

وی گفت : این طرح تا سال آینده و همزمان با آغاز طرح ششم توسعه اجرایی شود.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه باید با احیا و گسترش فرهنگ روستایی و عشایری از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی حفاظت و حراست کرد افزود: غفلت از فرهنگ اصیل کشور و فرهنگ عشایری در گذشته خسارات زیادی باری کشور در پی داشته است.

قندالی خاطر نشان کرد: فراهم نمودن زمینه های لازم جهت جلب مشارکت جامعه عشایری در جشنواره ها و مناسبت های ملی و مذهبی، راه اندازی و حمایت از مساجد ، کانون های فرهنگی هنری، مراکز فرهنگی دیجیتال و کتابخانه های ثابت و سیار در مسیر عبوری و اسکان دائم عشایر از جمله مباحث مورد توجه در این طرح است.

چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر با حضور بیش از 700 نفر از فعالان و نخبگان روستا ها و عشایر کشور امروز پایان یافت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.