کتاب‌های نذری که این روزها تا اندازه‌ای جایگزین غذاهای نذری شده‌اند به گمان برخی از نویسندگان در گوشه‌ای از خانه عزاداران خاک می‌خورند.

گلعلی بابایی نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نظر خود را درباره تاثیر اجرای گسترده طرح نذر کتاب بر روی ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی چنین بیان کرد: نذر کتاب طرح خوبی است البته خیلی از نویسندگان این گونه امور را نمی‌پسندند زیرا می‌گویند ممکن است که مردم غذای نذری را بخورند اما کتاب نذری را در گوشه‌ای از خانه می‌گذارند تا خاک بخورد.

وی ادامه داد: گروه دیگری از نویسندگان هم معتقدند که مردم هر چند کوتاه اما به طور حتم نگاهی به کتاب‌های نذری می‌اندازند و این امر بعد مثبت اجرایی شدن نذر کتاب بوده البته من با گروه دوم هم عقیده هستم.

این نویسنده اظهار داشت: نذر کتاب طرحی بوده که ممکن است به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی کمک کند و ما هم برای ترویج هر چه بیشتر این فرهنگ باید به هر دری بزنیم و هر طرحی را امتحان کنیم.

بابایی افزود: طرح‌هایی چون طرح نذر کتاب به ما کمک می‌کنند تا جایگاه کتاب را در سبد خرید خانوارها حفظ کرده و از حذف آن جلوگیری کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.