گروهی از کارشناسان کشورهای مختلف همکاری مشترکی را برای رمزگشایی اهرام ثلاثه مصر آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرت دیلی؛ گروه متشکل از کارشناسان مصری و نیز دیگر کشورها از روز گذشته دور تازه‌ای از تلاش‌ها را برای رمزگشایی از اسرار اهرام مصر آغاز کردند.

برگزاری اجلاس در قاهره با هدف رمز‌گشایی از اهرام

مهندسان معماری و دانشمندان از کشورهای مصر، فرانسه، کانادا و ژاپن در این همکاری مشترک حضور دارند، این کارشناسان در تلاشند تا با استفاده از تکنولوژی جدید به دست آمده توسط اشعه مادون قرمز و نیز دستگاه‌های شناسایی کننده پیشرفته دو هرم در مجموعه اهرام جیزه و دو هرم از مجموعه هرم‌های داهشور در جنوب قاهره را مورد بررسی و اکتشاف قرار دهند.

برگزاری اجلاس در قاهره با هدف رمز‌گشایی از اهرام

محمود الدماتی وزیر امور آثار عتیقه مصر در کنفرانس خبری گفت: این گروه کارشناسی اهرام مورد نظر را مورد مطالعه قرار خواهند داد تا وجود اتاقک‌های پنهانی و یا هر نوع اسرار دیگری در آنها را بررسی کنند.

وی تاکید کرد: که در طی این بررسی‌ها ما از هیچ گونه فن‌آوری مخربی استفاده نخواهد شد اطمینان داد اهرام فوق کوچکترین آسیبی نخواهند دید.

برگزاری اجلاس در قاهره با هدف رمز‌گشایی از اهرام

این طرح تحقیقاتی که «اسکن کردن اهرام» نام گرفته است در مرحله اول نحوه ساخت اهرام را مورد بررسی قرار خواهد داد چرا که با وجود تلاش‌های بسیار تا کنون نظریه‌ای قطعی در خصوص نحوه بنا شدن اهرام مطرح نشده است.

همچنین قرار است استفاده از اشعه مادون قرمز و نیز موآن، مقبره توتان خامن هم مورد مطالعه قرارگیرد چرا که به عقیده کارشناسان به احتمال زیاد قبر نفریتی، همسر اصلی فرعون مصر، هم در آن جا پنهان شده است. نقریتی در تاریخ مصر به دلیل یکتاپرستی و نیز زیبایی بسیار مشهور است.

برگزاری اجلاس در قاهره با هدف رمز‌گشایی از اهرام

هرم بزرگ جیزه (گیزا، یا خوفو) از عجایب هفتگانه جهان به شمار می‌آید که آرامگاه فرعون خوفو است قدمت این هرم به 2600 سال پیش از میلاد مسیح می‌رسد.

حدود سی سال قبل نیز اقدامی مشابه برای مطالعه و بررسی اهرام مصر صورت گرفت اما این نخستین بار است که بررسی کارشناسانه در مقیاس جهانی و با استفاده از جدیدترین فن‌آوری‌های صورت می‌گیرد.

برگزاری اجلاس در قاهره با هدف رمز‌گشایی از اهرام

طرح «اسکن کردن اهرام» تا اواخر سال 2016 میلادی به طول خواهد انجامید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.