هجدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در 4 هزار واحد آموزشی با شرکت بیش از 500 هزار دانش آموز برگزار شد.

شرکت بیش از 500 هزار دانش آموز آذربایجان غربی در انتخابات شوراهای دانش آموزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ قدرت اله قاسمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس اظهار داشت: انتخابات شورای دانش آموزی بستری پرظرفیت است تا دانش آموزان با استفاده از این شرایط بتوانند با همدیگر به تبادل تجربه و تعامل فکر و اندیشه بپردازند.

قاسمی ادامه داد: شورای دانش آموزی تمرین دموکراسی است که از مسیر مشورت و همفکری می گذرد. دانش آموزان با حضور در این انتخابات مسئولیت پذیری، مشارکت پذیری، تبادل افکار و برقراری ارتباط صمیمی و دوسویه را تمرین می کنند.

وی شوراهای دانش آموزی را موجب افزایش روحیه تعاون و همکاری دانست و افزود: یکی از ساحت های مهم در سند تحول بنیادین تربیت اجتماعی دانش آموزان می باشد که با این رفتار و فعالیت اجتماعی دانش آموزان در یک فعالیت اثر بخش و تربیتی حضور پیدا می کنند و موجب افزایش روحیه تعاون ،همکاری ، گفت و گو و نقد سازنده می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: انتخابات در مدارس یک حرکت نمادین نیست بلکه یک بستر تربیتی است. دانش آموزان، مسئولین و مدیران آینده ساز کشور می باشند که حضور در شوراهای دانش آموزی موجب آشنایی با اصول مدیریت و قوانین شهروندی و انتخابات شده و زمینه ارتقای حسن مسئولیت پذیری را در آنها فراهم می سازد.

قاسمی پرخاشگری را یکی از چالش های جدی وآسیب زا در بین دانش آموزان خواند و گفت: دانش آموزان با شرکت در انتخابات و شنیدن نظرات مخالف و موافق، قدرت تحمل خود را بالا برده و با گفت و گو و تفاهم کارها را پیش می برند.

وی افزود: شوراهای دانش آموزی علاوه بر تقویت منش اجتماعی دانش آموزان موجب تقویت عدم بی تفاوتی در مواجهه با مسایل شده و باعث می شود با تکیه بر خرد جمعی در مورد مسایل و مشکلات موجود تصمیم گیری و اقدام نماید.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی روز 5 آبان ماه بیش از 500 هزار نفر از دانش آموزان آذربایجان غربی برای انتخاب 20 هزار شورای عضو شورای مدرسه به پای صندوق های رای خواهند رفت.

گفتنی است مراسم نمادین این برنامه نیز در مدرسه شاهد عفاف ناحیه 2 ارومیه با حضور مسئولین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.