ناصر زمانی معلم پیشکسوت لرستانی پس از گذشت 54سال در حرکتی ابتکاری 27دانش آموزش را کنار هم جمع کرد و به تداعی خاطرات گذشته پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ وی سال 1340 در اوج جوانی با قلبی رئوف و عشق به خدمت در مناطق محروم برای تدریس به روستایی دوردست در بخش بیران‌شهر به نام پیرماهی رفت.

او که برای تدریس در شهرستان خرم‌آباد استخدام شده بود و وظیفه‌ای برای معلمی در روستاها نداشت، سال 1340 به طور داوطلبانه، با عزمی راسخ در شرایطی بسیار سخت اتاقی بسیار کوچک را در روستایی بسیار دور‌دست به مدرسه‌ای به وسعت یک دریا تبدیل کرد.

آقای زمانی آن روزها مسافت خرم‌آباد تا مرکز بخش را در جاده‌ای بسیار ناهموار با وسایل نقلیه عمومی و فرسوده طی می‌کرد و از آن‌جا با پیاده‌روی طولانی و گاهی توسط چهار‌پایان خود را به روستای پیر‌ماهی می‌رساند.

وی با عشق و علاقه‌ای مثال زدنی 27 دانش‌آموز 6 تا 8 ساله را گرد هم آورد و عشق، محبت و آگاهی را در دل آنان نشاند. دانش آموزان ‌آن روز این معلم پیشکسوت اکنون به مرحله بازنشستگی رسیده‌اند.

آقای زمانی در این مراسم گفت: این یادمان برای 27 گل به یاد ماندنی و معلمی پیر برگزار شده که در گلستان فرهنگ رشد کردند و در عرصه‌های زندگی فعال و موفق شدند.

وی افزود: پس از گذشت بیش از نیم قرن به یاد بیاوریم روزی را که در کلاسی کوچک، رویای ساختن دنیای بزرگی را داشتیم؛ من معلم شهر بودم ولی به دلیل عشق به منطقه بیران‌شهر تصمیم گرفتم در منطقه‌ای محروم خدمت کنم که نیازی بیش‌تر به من احساس می‌شد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.