خرم آباد؛

استفاده بیش از یکهزار لرستانی از بازنشستگی پیش از موعد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از بازنشستگی پیش از موعد یک هزار و 121 کارگر مشاغل سخت و زیان آور طی شش ماهه اول سالجاری در این استان خبر داد.

استفاده بیش از یکهزار لرستانی از بازنشستگی پیش از موعد
به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، علی آشتاب گفت: طی این مدت یک هزار و 464 پرونده متقاضی استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور در قالب 40 جلسه در کمیته های بدوی و تجدید نظر استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود : به همین منظور از مجموع درخواست های مطرح شده در کمیته ها یک هزار و 121 درخواست مورد تایید قرار گرفت و جهت اقدام به سازمان تأمین اجتماعی ارسال گردید.

وی در تعریف کارهای سخت و زیان آور گفت: کارهای سخت و زیان آور کارهایی است که در آنها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده که در اثر اشتغال تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت های جسمی و روانی در فرد ایجاد می گردد.

وی اظهار داشت: افرادی که حداقل بیست سال متوالی و بیست و پنج سال متناوب در کارهای سخت و زیان آور اشتغال داشته و درهر مورد حق بیمه مدت مزبور خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده باشند می توانند با مراجعه به ادارات تعاون ،کار و رفاه اجتماعی محل سکونت خود اقدام نمایند.

انهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.