رئیس اداره بهداشت دامپزشکی سیستان و بلوچستان از واکسیناسیون 151 هزار و 965 رأس دام سبک علیه بیماری PPR در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ روح‌الله زاهدی با اشاره به واکسیناسیون دامهای سبک در این استان گفت: با توجه به بروز بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در بعضی از واحدهای اپیدمیولوژیک دامی سیستان و بلوچستان، اقدامات بهداشتی و پیشگیری دامپزشکی برای جلوگیری از سرایت بیماری به سایر دام‌های حساس در حال انجام است و تاکنون 151 هزار و 965 رأس دام سبک بر علیه این بیماری مورد واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون دام‌های اطراف کانون‌های فعلی و سال‌های گذشته بیماری، رعایت اصول قرنطینه و امنیت زیستی و جلوگیری از ورود و خروج دام از مناطق آلوده، آموزش بهره‌برداران و ضدعفونی کانون‌های بیماری از سایر اقداماتی است که برای پیشگیری از گسترش بیماری فوق در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: ویروس عامل بیماری از جنس موربیلی ویروس و خانواده پارامیکسو ویریده است و با علائم تب، دپرسیون، ریزش ترشحات چشم و بینی، زخم دهان، تنگی تنفس، اسهال و سرفه در دام‌ها همراه است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.