هزینه‌های بیماران دیابتی در ایران به صورت مستقیم و غیر مستقیم بالغ بر 1000 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ‌دکتر مهدی ‌طبایی دبیر اجرایی دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی در نشست خبری این کنگره که امروز برگزار شد، گفت: معضلی که زیاد قابل توجه قرار نگرفته است زخم و ترمیم بافت است که کمتر به چشم می‌خورد اما تبعات مالی ‌و جانی قابل توجهی دارد

وی با تأکید ‌بر آمارهای دیده شده افزود: زخم‌های مزمن علل مختلف دارند اما آنچه خیلی ‌حائز اهمیت است زخم پای دیابتی است که از نظر جانی و مالی مبتلایان به دیابت را درگیر خود کرده است.

دبیر اجرایی دومین کنگره زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی در خصوص بیماران دیابتی اظهار کرد: هزینه‌های بیماران دیابتی در ایران به صورت مستقیم و غیر مستقیم بالغ بر 1000میلیارد تومان است که حدود یک چهارم دیابتی‌ها دچار زخم پای دیابتی می‌شوند.

وی ادامه داد: طبق مقالات منتشر شده ‌در عرض 5 سال حدود 45درصد افراد مبتلا به زخم پای دیابتی در برابر سرطان‌های سینه‌، پروستات و خون مرگ و میر داشته ‌اند.

وی در خصوص دومین کنگره زخم و ترمیم بافت افزود: 50 مقاله به دبیرخانه علمی ارسال شده و بررسی شده، حدود 20 پوستر ارائه می‌شود، 60 سخنرانی با عناوین مختلف در قالب 8 ‌بنر و همچنین نمایشگاهی از اخرین ‌دستاوردها در طول 3روز ارائه می‌شود.

‌طبایی بیان کرد: در این کنگره امتیازات بازآموزی داریم که تقریبا 26 رشته تخصصی همچون جراحی پلاستیک، جراحی استخوان مفاصل، جراحان عمومی، متخصصین پوست، متخصصین زنان و زایمان، پزشکان عمومی، جراحان عروق و غدد، کارشناسان و کارشناسان ارشد فیزیوتراپی را در بر گرفته است.

چالشی که حوزه پزشکی ‌را مختل کرد
پروین منصوری رئیس علمی دومین کنگره زخم و ترمیم بافت با اشاره به زخم‌های مزمن، مشکلات بزرگ جهانی و چالش درمانی مهم در حوزه پزشکی گفت: سالانه بار سنگینی برای حل این معضل به دوش مسئولین بهداشت و درمان گذاشته می‌شود که شیوع بالای بیماری دیابت در دنیا از جمله در ایران و به دنبال آن زخم پای دیابتی، افزایش جمعیت کهنسالی، حوادث، استفاده از داروهای مختلف، ‌پرتودرمانی، افزایش شیوع سرطان و مشکلات روحی و روانی از علل ‌بروز زخم و مرگ ‌و میر است.

وی با تأکید بر توجه شناخت ‌پاتوفیزیولوژی زخم ‌و درمان زخم‌های مزمن بیان کرد: درمان و ترمیم زخم در روزهای اول ‌و در دو‌ روز بعد با ارائه درمان‌های نوین دارویی، گیاهی و طب سنتی، روش‌های مهندسی بافت و سلول درمانی، طب ‌بازساخته، جراحی، روش‌های فیزیکی گوناگون بسیار حائز اهمیت است.

منصوری در خصوص هدف برگزاری این کنگره اظهار کرد: هدف ما ‌از برگزاری این کنگره گردهمایی متخصصین ‌در زمینه ترمیم زخم، تبادل، ایجاد گروه‌های منسجم برای برنامه‌ریزی، همکاری تشخیص و درمان و در نهایت رسیدن به رسالت پزشکی که همان رضای خدا می‌باشد، است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۲ ۰۱ دی ۱۳۹۴
سلام خسته نباشید مادر بزرگ بندرو میخوان پاشو قطع کنن هیچ دکتری بهش نگفته ماگوت درمانی میتونه براش کاری کنه چجور میشه این کلینیک یا مراکز تخصصی رو در تهران پیدا کرد ممنون میشم بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۲ ۰۱ دی ۱۳۹۴
سلام خسته نباشید مادر بزرگ بندرو میخوان پاشو قطع کنن هیچ دکتری بهش نگفته ماگوت درمانی میتونه براش کاری کنه چجور میشه این کلینیک یا مراکز تخصصی رو در تهران پیدا کرد ممنون میشم بگید
آخرین اخبار