زنجان؛

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در پایگاه بهزیستی زنجان

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان از اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در 345 پایگاه بهزیستی زنجان خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ به نقل از روابط عمومی، گل نسا آقامحمدی گفت: در استان زنجان 182 پایگاه غیر دائم شامل مراکز پیش دبستانی، مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت و 163 مهدکودک کار غربال کودکان را انجام می دهند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان افزود: در اجرای این برنامه 10 پایگاه دائم فعالیت مستمر دارند که 5 پایگاه با دستگاه و به صورت ثابت و سیار و 5 پایگاه با E چارت سنجش را انجام می دهند.

وی با اشاره به اجرای این طرح جهت تشخیص تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال اظهارکرد: متولدین سالهای 89، 90 و 91 که در کل استان زنجان 56 هزار و 263 کودک می باشند جامعه هدف اجرای این برنامه هستند.

این مقام مسئول از پوشش 18 هزار و 435 کودک روستایی در این طرح خبر داد و افزود: 37 هزار و 828 کودک شهری نیز در این طرح غربالگری خواهند شد.

آقامحمدی خاطر نشان کرد: پس از غربال کودکان توسط معاینه کنندگان سطح اول کودکان مشکوک به تنبلی چشم بصورت رایگان به اپتومتریستهای طرف قرارداد با بهزیستی مراجعه خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در صورت نیاز به عینک و یا عمل جراحی، کمک هزینه درمان در اختیار خانواده های بی بضاعت قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول  2 تا 8 آبانماه را هفته ملی تنبلی چشم معرفی نمود و گفت: این تاریخ از طرف وزارت بهداشت تعیین و نام گذاری گردیده است و نشان از اهمیت اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم دارد که می تواند نقش بسزایی در کاهش معلولیت و نابینایی کودکان داشته باشد.

وی اجرای این برنامه را تا 15 آذر اعلام نمود و افزود: پایگاه های دائمی در کل سال آماده ارائه خدمات و غربالگری کودکان هستند .

انتهای پیام/ب

برچسب ها: برنامه ، تنبلی چشم ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.