پلیس اسرائیل چند روز پس از توافق با اردن برای نصب دوربین‌های نظارتی در مسجدالاقصی از روند نصب این دوربین‌ها ممانعت به عمل آورده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان اوقاف اردن که مسئولیت اداره مسجد الاقصی را برعهده دارد، روز دوشنبه از ممانعت نظامیان اسرائیلی از نصب دوربین‌های نظارتی در این مکان مقدس خبر داد.

این سازمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: گروهی از ماموران این سازمان در حال نصب دوربین‌های نظارتی در مسجدالاقصی بودند که پلیس اسرائیل دخالت و کار را متوقف کرد.

در این بیانیه آمده است: «ما به شدت دخالت اسرائیل در امور سازمان (اوقاف) را محکوم می‌کنیم. ما این اقدام را نشانه این می‌دانیم که اسرائیل می‌خواهد دوربین‌هایی را نصب کند که صرفاً در راستای منافع آن است، نه دوربین‌هایی که واقعیت و عدالت را نشان دهد.»
اسرائیل از نصب دوربین نظارتی در مسجدالاقصی ممانعت به عمل آورد
در همین حال، عزام الخطیب مدیر اوقاف اسلامی قدس نیز پلیس رژیم اسرائیل را به سبب منع کارکنان این اداره از نصب دوربین‌های نظارتی در صحن‌های مسجدالاقصی، محکوم کرد.

وی گفت: «پلیس اسرائیل به صورت مستقیم وارد عمل شد و کارکنان را از کار منع کرد و با آوردن تعدادی از نیروهای خود به داخل مسجدالاقصی به آن‌ها گفت اجازه کار ندارید.»

خطیب تصریح کرد: «ما به آن‌ها گفتیم این کار اداره اوقاف است و نباید جلوی آن را بگیرند اما اصرار کردند و ما نیز از بیم وقوع درگیری در مسجدالاقصی کار را متوقف کردیم. ما این کار پلیس اسرائیل را که غیرقابل قبول است، محکوم می‌کنیم.»

هنوز پلیس رژیم اسرائیل درباره این موضوع اظهار نظری نکرده است.
اسرائیل از نصب دوربین نظارتی در مسجدالاقصی ممانعت به عمل آورد
این در حالی است که اردن و رژیم اسرائیل برای کاهش تنش‌ در محوطه مسجد الاقصی بر سر تدابیری از جمله نصب دوربین‌های نظارتی در این مکان مقدس به توافق رسیده بودند.

ناصر جوده، وزیر خارجه اردن نیز از دیدار تیم‌های فنی این کشور و اسرائیل به منظور هماهنگی جزئیات این کار خبر داده بود.

ناآرامی‌ها در فلسطین پس از ورود 120 شهرک‌نشین اسرائیلی و وزیر کشاورزی این رژیم به مسجد الاقصی و سیاست‌های رژیم اسرائیل از جمله اعمال محدودیت بر ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی در ماه اوت به موج جدید تنش و ناآرامی در اراضی اشغالی منجر شده است.

طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، از اوایل اکتبر حدود 60 فلسطینی کشته و دست‌کم 7100 تن دیگر زخمی شده‌اند.

این در حالی است که 10 اسرائیلی نیز در این درگیری‌ها کشته و حدود 130 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منبع: پرس تی وی

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
مررررررررررگ بر اسرائیل لعنتی