رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت ورود حوزه علمیه به نظریه پردازی در حوزه سینمای دینی از افتتاح پایگاه سینمای دینی حوزه هنری خراسان رضوی در آذر ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس حوزه هنری استان از آغاز به کار پایگاه سینمای دینی حوزه هنری در آذرماه سال جاری خبر داد و گفت: هدف از ایجاد این پایگاه بررسی نظریه‌پردازی در حوزه سینمای دینی است و این نظریه‌پردازی بعد از دریافت نظرهای مخالفان و موافقان و جمع‌بندی کلی در این زمینه به صورت کتاب درخواهد آمد.

سیدجواد رفائی با تاکید بر ضرورت دانستن نظرات مخالفان و موافقان در تولید کتابی در حوزه سینمای دینی تصریح کرد: قصد داریم طی شش سال با برگزاری مناظره از نظرات مخالفان و موافقان، دانشمندان، طلاب و دانشجویان سینمایی، جریانی تشکیل دهیم تا حوزه علمیه که متولی دین است، وارد این بحث محتوایی شود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کرد: "وقتی کسی کتاب را مطالعه می‌کند به عینیت برسد که سینمای دینی وجود دارد و با لوازم و ویژگی‌های آن آشنا شود."

رئیس حوزه هنری استان گفت: قصد داریم در این مدت وضعیت سینمای دنیا از اواخر قرن 20 تا سالی که در آن قرار داریم را بررسی کنیم و بببینیم چه اتفاقاتی در آن افتاده است یا حداقل فیلم‌های شاخص مذهبی این سال‌ها را برای مردم مطرح کنیم.

رفائی به توافقنامه ای که سال گذشته میان حوزه هنری و مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیمای استان منعقد شده اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد پژوهشگران این مرکز به جمع تیم حوزه اضافه شوند.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.