رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه درمشهد ازاجباری شدن اخذ ویزا برای سفر به کربلادر اربعین حسینی خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: در روزهای نزدیک به اربعین سال گذشته با تصمیم دولت عراق موضوع ویزا حذف شد که به منظور ساماندهی این وضعیت بعد از اربعین حسینی در سال گذشته نشست هایی با سرکنسولگری عراق و مسئولان این استان برگزار شد.

غلامعباس ارباب خالص افزود: در این نشستها تصمیم گرفته شد امسال برای سفر عتبات عالیات بویژه در ایام اربعین از ظرفیت سازمان حج و زیارت استفاده شود و زائرانی که قصد سفر عتبات عالیات را دارند باید نسبت به اخذ ویزا از طریق دفاتر خدمات مسافرتی حج و زیارت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سفر بدون ویزا به یک کشور خارجی غیر قانونی است و در صورت بروز مشکل برای این افراد امکان پیگیری مناسب نیست. افزود: برای این منظور دفاتر کارگزاری حج و زیارت در استان خراسان رضوی از متقاضیان این سفر معنوی ثبت نام و مدارک مربوط برای صدور ویزا را دریافت می کنند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه گفت: ویزای این سفر معنوی طی 48 ساعت صادر و به متقاضیان تحویل داده می شود.

غلامعباس ارباب خالص با بیان اینکه در ایام اربعین سال های گذشته دولت عراق ویزای فرودگاهی نیز صادر می کرد گفت: تاکنون در این ارتباط مطلبی از سوی دولت عراق اعلام نشده است.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرایی استان از جمله شهرداری، حج و زیارت، هلال احمر و دیگر دستگاه های ذیربط نیز برای ارائه خدمات و همکاری با دولت عراق دراین زمینه اعلام آمادگی کردند و برنامه ریزی برای ارائه خدمات به این زائران از طریق ستاد اربعین حسینی در دست انجام است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.