رئیس کل دادگستری استان قزوین مغفول ماندن از اجرای فریضه امربه معروف و نهی از منکر را موجب وارد آمدن ضرباتی به پیکره جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ جمال انصاری اظهار کرد: دهه اول ماه محرم به نام امربه معروف و نهی از منکر نام گرفته است که لازم است همه ما در این زمینه با آگاهی وارد شویم.
 
رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: از اردیبهشت سال 94 در فرآیند جدیدی از شرایط قرار گرفتیم که پس از 35 سال قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به تصویب رسید و در این حوزه صاحب قانون شدیم.
 
وی افزود: ما به اندازه کافی در مسیر این فریضه فراز و نشیب داشته‌ایم که مغفول ماندن از این فریضه بر پیکره مجموعه‌ای و جمعیتی ما، ضربه زده همچنین سهو و خطاهای گذشته عبرتی است که باید از گذشته درس بگیریم.
 
انصاری خاطرنشان کرد: ما تا این مسیر را به خوبی شناسایی و به پیش نبریم قانون نمی‌تواند جامعیت کافی را داشته باشد ولی این قانون نیازهای موجود جامعه ما را مرتفع می‌کند و حمایت‌های متنوعی را نیز در دامنه فضای مورد نیاز جامعه فراهم کرده است.
 
وی تصریح کرد: مهم این است که سازوکارهای لازم را کنار بگذاریم و دستگاه‌های دولتی هم در این میان فقط پشتیبان هستند و تنها باید امنیت و سلامت این‌ها را تضمین کنند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.